חברי הכנסת יוליה מלינובסקי ועודד פורר ביקרו בלשכת המסחר חיפה

במפגש של חברי הכנסת עם נשיא הלשכה דוד קסטל ועם חברי הנהלה הוצגו כמה מהסוגיות המרכזיות הבולמות כיום את פיתוח כלכלת הצפון. "יש לכם חברים בכנסת" ציינו השניים


08:47 ,01.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

"אתם צריכים אוזן קשבת לבעיות הייחודיות של העסקים בצפון. אתם צריכים חברים בכנסת – ואנחנו נהיה חברים כאלה" כך אמר ח"כ עודד פורר, שביקר בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון עם ח"כ יוליה מלינובסקי  מ"ישראל ביתנו". במפגש של חברי הכנסת עם נשיא הלשכה דוד קסטל ועם חברי הנהלה הוצגו כמה מהסוגיות המרכזיות הבולמות כיום את פיתוח כלכלת הצפון. 

ביקורם של חברי הכנסת בלשכת המסחר הוא חלק מסדרה ארוכה של פגישות עם שרים, חברי כנסת ומקבלי החלטות, במטרה לקדם פתרונות לסוגיות המעסיקות את המגזר העסקי בצפון. 

נשיא לשכת המסחר הביא דוגמאות לנושאים המכבידים על המגזר העסקי: "דרושים מנופים כלכליים להגברת התעסוקה בצפון. חוק עידוד השקעות הון מעודד כיום רק את התעשיה, ולא את השירותים העסקיים והמסחר, למרות שהם יצרני מקומות עבודה לא פחות חשובים. המחסור בנהגים למשאיות, גורם לעיכוב סחורות בנמלים ופוגע בעסקים - הכרה בנהיגת רכב כבד כעבודה מועדפת לחיילים משוחררים עשויה לפתור חלק מבעיה זו. דרישות דרקוניות ולא מוצדקות לתשלום דמי טיפול ארגוני פוגעות בחופש הבחירה של המעסיקים ומטילות על עסקים עול כבד שעלול לאיים על קיומם". 

"רבות מהבעיות שהוצגו בפנינו ניתן לפתור על ידי חקיקה. הציבו סדרי עדיפויות, ואנחנו נהיה פרטנרים למציאת פתרון, גם על ידי ניסוח הצעות חוק" הבטיחו חברי הכנסת מלינובסקי ופורר.