עלאא עאלם מונה לראש תחום המגזר הערבי בהתאחדות התעשיינים במרחב צפון

במסגרת תפקידו בהתאחדות התעשיינים יעסוק עאלם בקידום הקשר שבין מפעלים ותעשיינים במגזר לפעילות בהתאחדות, הנגשת מידע על כלי סיוע ותמריצים ממשלתיים למפעלים ושיפור יכולות הניהול והתפעול של מפעלים


10:54 ,21.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עלאא עאלם מכפר מנדא נתמנה לראש תחום המגזר הערבי בהתאחדות התעשיינים מרחב צפון.

 

עאלם, בוגר תואר ראשון B.A בכלכלה וניהול מהפקולטה להנדסת תעשייה וניהול בטכניון, שימש טרם כניסתו לתפקיד כמרצה במכללה להנדסאים בסכנין וככלכלן ראשי ויועץ עסקי במרכז לטיפוח יזמות בנצרת.

 

במסגרת תפקידו בהתאחדות התעשיינים יעסוק עאלם בקידום הקשר שבין מפעלים ותעשיינים במגזר הערבי לפעילות בהתאחדות התעשיינים, הנגשת מידע על כלי סיוע ותמריצים ממשלתיים למפעלי המגזר, שיפור יכולות הניהול והתפעול של מפעלים במגזר הערבי,  שיפור הסביבה העסקית של מפעלי התעשייה, עם דגש על מפעלי המגזר הערבי בפריפריה הצפונית, וקידום תוכניות לתעשיינים וליזמים מהמגזר הערבי.

 

עאלם פועל כראש תחום המגזר הערבי בהתאחדות התעשיינים, אך בשל הריכוז הגדול של מפעלי המגזר בצפון, עיקר פעילותו נעשית במרחב צפון כחלק מפעילות ההתאחדות במרחב תחת ניהולם של מנהל המרחב ליאור אפלבאום, יו"ר הוועדה לשילוב המגזר הערבי בהתאחדות זכריה חי וחברי ההנהלה בצפון.

 

עאלם, "התעשייה במגזר הערבי זקוקה לקידום משמעותי במגוון תחומים והעבודה מול הנהלות המפעלים טומנת בחובה אתגרים מורכבים, לרבות מתן פתרונות בסוגיות ארנונה, איכות סביבה, רישוי עסקים, שיווק לשוק המקומי, הגדלת ייצוא, מחסור בכוח אדם מקצועי, ייצוג המפעלים בוועדות שונות וכיו"ב. אני רואה בתפקיד, בצד האתגר המקצועי, גם שליחות של ממש לתועלת קידום החברה הערבית בישראל". 

 

אמר חי, יו"ר הוועדה לשילוב וגיוס מפעלי המגזר הערבי בהתאחדות התעשיינים: "שילוב מפעלי המגזר בהתאחדות הינו פרויקט דגל של התאחדות התעשיינים בצפון, הפועל בשטח בהצלחה מזה שלוש שנים, במטרה לחשוף את  פעילות התאחדות התעשיינים בפני המגזר. לשמחתנו, כ-60 מפעלים מהמגזר כבר חברים בהתאחדות, כאשר הובלת תהליך זה נעשית על ידי צוות שאני עומד בראשו. יש לציין כי עלאם הצטרף לצוות לאחר שקודמו בתפקיד סיים את תפקידו לרגל נסיעה ללימודים בחו"ל".