פארק התעשייה אלון התבור ממתין לחיבור לגז טבעי

הגז הטבעי הגיע לעמדת החלוקה כבר ב-2011, ואלם המפעלים שבשטח הפארק עדיין לא חוברו. הדבר מעכב את שדרוג תשתיות בפארק, מחשש שלאחר סיומן ייאלצו לפתוח שוב את הכבישים לצורך הנחת הצינורות


12:16 ,03.02.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

אברהם ברקן, מנכ"ל מינהלת אזורי התעשייה יזרעאל עפולה, המנהלת את פארקי התעשייה אלון תבור ועפולה עילית, קורא לממשלת ישראל ולזכיינית חלוקת הגז הטבעי בעמקים  להתחיל בעבודות להנחת התשתיות הנדרשות להעברה ואספקת גז טבעי למפעלים.

 

לדברי ברקן, הגז הטבעי הגיע אל תחנה חלוקת הגז (PRMS), שהוקמה לצורך זה בשטח המפעלים כבר בשנת 2011, ומאז החלה תחנת הכוח של חברת החשמל לעבוד על גז טבעי במקום מזוט, מהגז הטבעי היו אמורים זה מכבר ליהנות צרכנים פוטנציאליים גדולים, בתוכם שישה מפעלים הממוקמים בפארק התעשייה.

 

הרגולטור הוציא מכרזים לחברות חלוקה של הגז, אשר כל זוכה במכרז מופקד על אזור מסוים. בשנת 2013 נפגש ברקן עם מנכ"ל חברת החלוקה שהיתה אמורה לספק גז למפעלים שבשטח הפארק, אולם מאז ועד היום, במשך תקופה של יותר משנתיים, לא נעשה דבר.

 

יצוין כי בשנת 2015, לאחר קבלת אישורים נדרשים, היתה חברת החלוקה אמורה להשלים את הנחת הצנרת להובלת הגז, שלא הונחו עד היום.

 

ברקן: " העיכוב בהנחת צנרת לגז לא מאפשר לנו להוציא לפועל תוכנית לשיפוץ ולשדרוג הכבישים בכל פארק התעשייה, המחייב קרצוף והנחת אספלט חדש. זאת מהחשש שלאחר שדרוג הכבישים, זכיין הנחת הצנרת יאלף לפתוח את הכבישים שוב לצורך ההנחת הצינורות. אני קורא לרגולטור ולחברת החלוקה להקטין את הרגולציה ולהתגבר על חסמים ביורוקרטיים שונים בכדי לאפשר את חיבור המפעלים, שהוציאו מיליוני שקלים כהכנה לקראת ההסבה למעבר לגז הטבעי. מדובר בצנרת בכל פארק התעשיה ולפעמים אורכה עשרות מטרים בודדים, המחברים בין תחנת חלוקת הגז לבין המפעל".