ראשי הארגונים העסקיים: דרישה לשיפור הסביבה העסקית בישראל

הארגונים העסקיים: יצאנו למערכה על עתידו של המשק הישראלי והיא תימשך עד שתיקבע מדיניות כלכלית שתביא לשיפור ניכר בסביבה העסקית


12:11 ,11.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

באופן תקדימי הוציאו בסוף השבוע 21 ראשי הארגונים העסקיים פנייה משותפת למאות אלפי עסקים בישראל במטרה להביא לידיעתם הדרישה הבלתי מתפשרת לשנות את סדרי העדיפויות של האוצר בקביעת המדיניות הכלכלית, מה שיביא להאצת הצמיחה, הגדלת הפיריון והעלאת רמת החיים בישראל.

 

בין החתומים על הפנייה יוצאת הדופן: נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש, נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין, נשיא ארגון הגג של העצמאים והעסקים הקטנים בישראל (לה"ב) רועי כהן, נשיא התאחדות החקלאים דובי אמיתי, נשיא התאחדות בוני הארץ רוני בריק, נשיא התאחדות המלונות אלי גונן, מנכ"ל חברות הביטוח ד"ר גיא רויטקוף ועוד.

 

"אזרחי ישראל נפגעים באופן ישיר מהמדיניות הכלכלית הנוכחית של הממשלה, אשר הובילה לצירוף בלתי אפשרי של הכנסה פנויה נמוכה לצד יוקר מחיה גבוה, אשר אינו מאשר קיום בכבוד לחלק גדול מתושבי המדינה. בנוסף, רמת החיים בישראל, אשר נמוכה ב-25% מרמת החיים במדינות המפותחות, אף דוחפת אוכלוסיות חזקות להעתיק את מגוריהם מעבר לים".

 

כך נכתב בפנייה אשר קוראת למגזר העסקי להתאגד לשינוי תקציב הממשלה, כך שיעודד את העלאת הצמיחה במשק ורמת החיים של תושבי ישראל, "המגזר העסקי בישראל מעסיק למעלה מ-2.5 מיליון מועסקים, אשר נושאים על גבם את כל צמיחת המשק, ואשר רווחתם הכלכלית תלויה בהצלחתנו. מדובר בכוח משמעותי, אשר הצטרפותו למאבק עשויה להביא לשינוי בניהול המדיניות הכלכלית בישראל".

 

מנשיאות הארגונים העסקיים שיזמה את המהלך, נמסר כי עם הפצת הפנייה התקבלו מאות פניות הזדהות מבעלי ומנהלי עסקים בישראל, אשר שותפים לתחושת הקושי בעשיית עסקים והעדר מדיניות כלכלית תומכת צמיחה.

 

בפנייה נכתב עוד כי בקרב חלק גדול מהמגזר העסקי ישנה תחושה כי ניהול עסקים בישראל הפך למשימה בלתי אפשרית, דבר אשר מסכן את עתידה הכלכלי והחברתי של ישראל ומוביל להעצמת המגמה של העתקת פעילויות כלכליות מחוץ לישראל.

 

בפנייה לאנשי העסקים, נכתב כי בחודשים האחרונים החליטו כל הארגונים העסקיים לצאת למערכה על עתידו של המשק הישראלי ומערכה זו תימשך עד שתיקבע מדיניות כלכלית שתביא לשיפור ניכר בסביבה העסקית, להאצת הצמיחה ולהגדלת רמת החיים של תושבי ישראל.