שר הכלכלה והתעשייה יצא לסיור שטח בדרום

אלי כהן ציין כי יפעל להוציא לפועל במהירות החלטת ממשלה מיוחדת שתיתן תעדוף לנגב המזרחי. "נעביר באופן מידי תקצוב של 70 מיליון שקל למפעלים שיעתיקו עצמם לנגב המזרחי"


11:30 ,02.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן כבר בשבוע הראשון לתפקידו ערך סיור בערים ובמפעלים בדרום הארץ, בליווי מנכ"ל משרד הכלכלה עמית לנג, מנהל מינהל אזורי פיתוח יגאל צרפתי, מנהל מחוז דרום אמיר מדינה, ומנכ"ל התאחדות התעשיינים רובי גינל, ונפגש עם ראש עיריית דימונה בני ביטון, ועם יו"ר מועצת נאות חובב ומנכ"לי מפעלים.

 

את הסיור הראשון בחר שר הכלכלה לפתוח בעיר דימונה, שם התקבל בברכה על ידי ראש העיר בני ביטון ובכירי העירייה. בישיבה חגיגית שהתקיימה העניק ראש העיר בני ביטון אות מגן לשר הכלכלה ואמר כי הוא שמח על העובדה ששר הכלכלה בחר בדימונה כיעד הראשון לבקר בו. "מדובר באיש הנכון במקום הנכון ואני בטוח שיביא בשורות גדולות לעיר"

 

שר הכלכלה והתעשייה כהן אמר כי המקום הראשון שבחר לבקר בו הוא דימונה וזאת מתוך הערכתו הגדולה לנעשה בעיר. "בשנים האחרונות יש בנייה מואצת בנגב בכלל ובדימונה בפרט. יש פיתוח של תשתיות, חינוך, כבישים ותרבות, אבל המדינה צריכה לסייע שיהיו מקומות תעסוקה ופרנסה. מטרתנו להוביל את הנגב לרמת אבטלה דומה לממוצע הארצי". בהמשך הודיע השר כי יפעל להקמת מפעלים ותעשיות בכלל ובדרום הארץ בפרט, וציין כי כצעד ראשון יפעל להוציא לפועל במהירות החלטת ממשלה מיוחדת שתיתן תעדוף לנגב המזרחי- "נעביר באופן מיידי תקצוב של 70 מיליון שקל למפעלים שיעתיקו עצמם לנגב המזרחי". משם יצא השר לביקור במפעלים "על בד" ו"דלק סן" בדימונה, שם שמע מעובדי המפעל על האתגרים שעומדים בפניהם ועל תכניות הפיתוח.

 

בביקורו בנאות חובב, קידם את השר בדברי ברכה ראש המועצה אנדרי אוזן. השר כהן שמע מראש העיר על תנופת הפיתוח בעיר, לאור היקף מיזמי הבנייה ופתיחת המפעלים. לבסוף, חתם השר כהן את הסיור בשיח עם תעשיינים ויזמים במסגרתו הדגיש כי הוא מתכוון לפעול להקמת מפעלים נוספים ואמר כי "עלינו לשנות את האווירה האנטי עסקית בישראל ולגרום לחברות מקומיות ובינלאומיות להגיע ולהשקיע בישראל ולפתוח מפעלים". עוד הוא הוסיף כי הוא מתחייב לכל מי שירצה להקים מפעל בישראל, בנגב או בצפון, מעורבות אישית של מנכ"ל המשרד ושלו. "יש לישראל אינטרס שעסקים בינלאומיים יגיעו ושחברות מקומיות ירחיבו את פעילותן", אמר השר אלי כהן.