שרגא ברוש תוקף: "על הממשלה ליישם מע"מ דיפרנציאלי"

נשיא התאחדות התעשיינים התייחס גם לסכנה הטמונה למשק הישראלי ולתעשייה בשל רמת הפריון הנמוכה. "זה לא תקציב שמדבר על גידול בצמיחה"


11:38 ,26.09.2016 מאת: מערכת פורט2פורט

עשרה חברי כנסת מכל קצוות הקשת הפוליטית, הגיעו אתמול בבוקר ביוזמת התאחדות התעשיינים לבקר ולתמוך במפעלי הדרום- אסם בשדרות ורב בריח באשקלון. חברי הכנסת כולם פעילים למען התעשייה בישראל ותוצרת 'כחול לבן' - ח"כ עופר שלח, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, ח"כ מיכל בירן, ח"כ איתן ברושי, ח"כ מאיר כהן, ח"כ מיקי לוי, ח"כ עודד פורר, ח"כ מירב בן ארי, ח"כ אורן חזן, ח"כ יוליה מילונבסקי וח"כ יעקב מרגי. כמו כן ערכו הח"כים מפגש עם תעשייני הדרום ושמעו את מצוקותיהם, ובראשם המחסור בעובדים מקצועיים ובהשקעות בתעשייה.

 

מי שקיבל את חברי הכנסת בתחילת הסיור במפעל "אסם" היה אחד מבעלי ומנהלי החברה, דן פרופר. פרופר הציג את פעילות החברה מיום הקמתה וסיפר כי השנה אסם חוגגת 75 שנים להיווסדה. פרופר גם הציג את עתיד החברה וחשף כי בשנים 2017-2018 החברה מתכננת להשקיע עוד כ-500 מיליון שקלים בפיתוח התעשייתי בישראל, השקעה אשר צפויה ליצור מאות מקומות עבודה חדשים במשק.  

 

פרופר גם התייחס ליבוא הפרוע לארץ ואמר כי "אני כאסם לא נגד יבוא. הכי קל לי לייבא. אני פשוט אסגור מפעל, תהיה לי צביטה בלב ואישית לא אוכל להמשיך, אך במקום שייצרו את הביסלי פה, נייצר אותו במקום אחר. אבל המדינה עושה טעות גדולה - כל מיליון דולר יבוא לארץ, אומר 4-5 מובטלים חדשים. אז אפשר לייבא עוד ועוד בלי גבול, אבל זה הורס את התעשייה הישראלית ואת מקומה ככוח המניע של הכלכלה הישראלית".

 

פרופר גם התייחס למחירי המזון בישראל ואמר כי "אמנם יש חריגים של מוצרים שהם באמת יקרים - במקרה של הקוטג' דאז, ניצלו את הציבור מתוך תאוות בצע, אבל רוב מוצרי המזון הם בדיוק במחיר שהם אמורים להיות. יש לזכור שמחיר כל מוצר כולל מע"מ, ארנונות, בלו על דלק, מכס על חומרי גלם וכו' ולנו אין מה לעשות לגבי זה, רק למדינה".

 

נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש, התייחס גם הוא לסכנה הטמונה למשק הישראלי ולתעשייה בפרט, בשל רמת הפריון הנמוכה ואמר כי "אנחנו כרגע במשבר עם משרד  האוצר, ועל מה המשבר? אנחנו הכנו תוכנית להגדלת הפריון, הצמיחה ורמת החיים של התושבים. באוצר סירבו לעשות תוכנית ולא הוסיפו שקל  להשקעות בתעשייה, לא הוסיפו שקל לחינוך הטכנולוגי ואפילו הפחיתו במסגרת איזה דיל 100 מיליון שקל למדען הראשי. זה לא תקציב שמדבר על גידול בצמיחה".

 

בדומה לפרופר, ברוש המשיך ואמר כי על מנת להוזיל את מחירי המזון בישראל יש ליישם בישראל מע"מ דיפרנציאלי. "אם המע"מ בישראל יהיה מע"מ דיפרנציאלי, אפשר יהיה להפחית משמעותית את המחיר של מוצרי מזון באמצעות הפחתת המע"מ בכ-10 אחוז. באנגליה יש 0 אחוז מע"מ על מוצרי מזון ובכל שאר מדינות אירופה המע"מ על מזון הוא 7-8 אחוז. אין סיבה שבישראל זה יהיה אחרת".