חברת מוליטלוק פיתחה מערכת המשלבת בין נעילה פיזית לבין מערכת אבטחה אלקטרונית. המערכת נמצאת כרגע בשלבי בדיקה מתקדמים ע"י רשות שדות התעופה
חברת מולטילוק, מובילה עולמית בתחום מערכות הנעילה, הודיעה על פיתוח בטחוני חדש בשם
PAL – Parking Aircraft Lock המשמש מערכת לאבטחת מטוסים חונים.
מערכת PAL מציעה פתרון חדשני לניטרול מטוסים חונים ולמניעת כל המראה לא-מורשית. ייחודה של המערכת הינו השילוב בין נעילה פיזית יעילה לבין מערכת אבטחה אלקטרונית אמינה בזמן אמת.
מערכת PAL מנטרלת אלמנטים חיוניים במטוס, כגון הגאים או מצערות. נעילה מכנית מתקדמת בשילוב הגנה אלקטרונית, לרבות גלאי תזוזה וטלטול, מאפשרת גילוי מוקדם בזמן אמת של ניסיונות טיפול במערכת הנעילה.
כל מטוס יצויד ביחידת נעילה חכמה המשויכת אליו. יחידת הנעילה מתקשרת באופן רציף ודו-סיטרי עם קורא נתונים המותקן באזור חניית המטוסים. הקורא מקושר אל מרכז בקרה ומעביר בזמן אמת כל אירוע (חוקי או בלתי-חוקי) הנוגע לנעילת ושחרור מטוסים. קורא יחיד מסוגל לשלוט על מספר רב של מטוסים החונים בתחום טווח הקליטה שלו.
מערכת ה-PAL נמצאת כרגע בשלבים מתקדמים של בדיקה על ידי רשות שדות התעופה בישראל, מתוך מטרה להתקין את המערכת בשדות התעופה האזרחיים בישראל. בחברת מולטילוק מעריכים שפוטנציאל בשוק של המוצר בשוק העולמי (בעיקר בצפון אמריקה) עומד על מכירות צפויות של כ- 5 עד 10 מיליון דולר בטווח של עד שלוש שנים.
פיתוח ישראלי לניטרול מטוסים חונים
חברת מוליטלוק פיתחה מערכת המשלבת בין נעילה פיזית לבין מערכת אבטחה אלקטרונית. המערכת נמצאת כרגע בשלבי בדיקה מתקדמים ע"י רשות שדות התעופה
00:00 ,06.04.2006
עשוי לעניין אותך
05.04.2006
שלמה שרון: התנהלות מסוף ניצנה פוגעת באופן אנוש במספר רב של עסקים
20.03.2006
התעשיינים: על ועדת הכלכלה של הכנסת לדחות את תקנות הטיס החדשות
19.03.2006
לראשונה: איירבס 340 של לופטהנזה ינחת השבוע בנתב"ג
28.02.2006
מעתה גם מטוס איירבאס 380 יכול לנחות בנתב"ג
21.02.2006
מונתה דירקטורית בדירקטוריון חברת נמלי ישראל
20.02.2006
שר התחבורה אישר את תקציב הפיתוח של רש"ת לשנים 2008-2006