בעלי רכב יישאו באחריות פלילית בגין הובלת מטען יתר, נהיגה מעבר לשעות המותרות ונהיגה ברכב לא תקין
ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק של פרץ, טל ואילנה כהן הקובעת כי על בעלי רכב תחול חובת פיקוח במטרה למנוע ביצוע עבירות על ידי אדם הנוהג ברכב השייך להם
00:00 ,04.03.2004
ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק של פרץ, טל ואילנה כהן הקובעת כי על בעלי רכב תחול חובת פיקוח במטרה למנוע ביצוע עבירות על ידי אדם הנוהג ברכב השייך להם
בעלי רכב צפויים לשאת באחריות פלילית בגין עבירות שביצע אדם הנוהג ברכב השייך להם. ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק של חברי הכנסת עמיר פרץ, דוד טל ואילנה כהן הקובעת כי על בעל רכב תחול חובת פיקוח, בכדי למנוע ביצוע עבירות תעבורה בידי אדם הנוהג ברכב השייך לו. הקנס המירבי הקבוע בחוק לבעל הרכב יעמוד על 67 אלף ₪.
הצעת החוק מתייחסת לעבירות שלבעל הרכב יש רווח כלכלי או אחריות לגביהן: הובלת מטען במשקל העולה על המותר, נהיגה ברכב ציבורי או רכב כבד מספר שעות העולה על המותר, ונהיגה ברכב שהשימוש בו נאסר בשל ליקויים בטיחותיים. ח”כ טל הדגיש כי בכל המקרים הללו לבעל הרכב יש עניין כלכלי ובמרבית הפעמים העבירה נעשית בגלל דרישתו המפורשת, שהנהג יעבוד שעות נוספות, יעביר מטען גדול יותר ואף ינהג ברכב לא תקין.
מאיר אלבז, מהאיגוד המקצועי בהסתדרות חיזק את דברי טל ואמר כי הסיפורים בהם נתקל היו מסמרי שיער. נהגים שפוחדים לאבד את עבודתם מעדיפים לרצות את המעביד ועוברים עבירות, ואפילו מי שמתלונן על ליקויים מכניים נדחה. לדבריו במקומות המאורגנים המצב עוד סביר, אך רוב בעלי המשאיות אינם מאורגנים המצב כלכלי רק דוחף מעבידים להפר את החוק בכדי להגדיל את רווחיהם.
משה נחום מהתאחדות התעשיינים התנגד להצעת החוק ואמר כי לא סביר שנטל ההוכחה, כי נעשה ”כל שניתן” (כמופיע בחוק) כדי למנוע ביצוע העבירה, יוטל על בעל הרכב. לדבריו עלול להיווצר מצב לפיו בעלי רכב, ובהם חברות גדולות המחזקות צי רכב עצמאי (אסם ושטראוס למשל) ימצאו עצמם כל שני וחמישי בבתי המשפט.
ח”כ ארדן הודיע כי בדעתו להגיש הצעת חוק פרטית שתטיל את האחריות על הובלת מטען במשקל יתר גם על בעל המטען ועל הגורם האחראי להעמסתו.
ח”כ אליעזר כהן דרש ממשרד המשפטים לשקול רענון הקנסות המוטלים על הנהגים (בניגוד לבעלי הרכב) בגין העבירות האמורות- נהיגה מעבר לשעות המותרות והעמסת מטען יתר. לדברי כהן מדובר בקנסות מגוחכים. (הקנס המוטל על נהיגה מעבר לשעות המותרות עומד על 500 ₪. על הובלת מטען במשקל גבוה מ- 10% מהמותר- 500 ₪ ובמשקל הגבוה ב- 11-25% - קנס של 1000 ₪).
בעלי רכב צפויים לשאת באחריות פלילית בגין עבירות שביצע אדם הנוהג ברכב השייך להם. ועדת הכלכלה אישרה הצעת חוק של חברי הכנסת עמיר פרץ, דוד טל ואילנה כהן הקובעת כי על בעל רכב תחול חובת פיקוח, בכדי למנוע ביצוע עבירות תעבורה בידי אדם הנוהג ברכב השייך לו. הקנס המירבי הקבוע בחוק לבעל הרכב יעמוד על 67 אלף ₪.
הצעת החוק מתייחסת לעבירות שלבעל הרכב יש רווח כלכלי או אחריות לגביהן: הובלת מטען במשקל העולה על המותר, נהיגה ברכב ציבורי או רכב כבד מספר שעות העולה על המותר, ונהיגה ברכב שהשימוש בו נאסר בשל ליקויים בטיחותיים. ח”כ טל הדגיש כי בכל המקרים הללו לבעל הרכב יש עניין כלכלי ובמרבית הפעמים העבירה נעשית בגלל דרישתו המפורשת, שהנהג יעבוד שעות נוספות, יעביר מטען גדול יותר ואף ינהג ברכב לא תקין.
מאיר אלבז, מהאיגוד המקצועי בהסתדרות חיזק את דברי טל ואמר כי הסיפורים בהם נתקל היו מסמרי שיער. נהגים שפוחדים לאבד את עבודתם מעדיפים לרצות את המעביד ועוברים עבירות, ואפילו מי שמתלונן על ליקויים מכניים נדחה. לדבריו במקומות המאורגנים המצב עוד סביר, אך רוב בעלי המשאיות אינם מאורגנים המצב כלכלי רק דוחף מעבידים להפר את החוק בכדי להגדיל את רווחיהם.
משה נחום מהתאחדות התעשיינים התנגד להצעת החוק ואמר כי לא סביר שנטל ההוכחה, כי נעשה ”כל שניתן” (כמופיע בחוק) כדי למנוע ביצוע העבירה, יוטל על בעל הרכב. לדבריו עלול להיווצר מצב לפיו בעלי רכב, ובהם חברות גדולות המחזקות צי רכב עצמאי (אסם ושטראוס למשל) ימצאו עצמם כל שני וחמישי בבתי המשפט.
ח”כ ארדן הודיע כי בדעתו להגיש הצעת חוק פרטית שתטיל את האחריות על הובלת מטען במשקל יתר גם על בעל המטען ועל הגורם האחראי להעמסתו.
ח”כ אליעזר כהן דרש ממשרד המשפטים לשקול רענון הקנסות המוטלים על הנהגים (בניגוד לבעלי הרכב) בגין העבירות האמורות- נהיגה מעבר לשעות המותרות והעמסת מטען יתר. לדברי כהן מדובר בקנסות מגוחכים. (הקנס המוטל על נהיגה מעבר לשעות המותרות עומד על 500 ₪. על הובלת מטען במשקל גבוה מ- 10% מהמותר- 500 ₪ ובמשקל הגבוה ב- 11-25% - קנס של 1000 ₪).
עשוי לעניין אותך
מועצת המובילים תבקש צו על תנאי נגד הופעתו של שר האוצר בוועדת הכספים של הכנסת
שמחון דורש משר התחבורה להגיש תוך שלושה שבועות תקנות להסדרת הקנסות הנגבים עבור הנסיעה בכביש 6
מועצת המובילים מאיימת לחדש את המאבק כנגד ייקור הבלו על הסולר
משרדי המדע והתחבורה יפרסמו קול קורא לקבלת הצעות ורעיונות חדשניים לאבטחת התחבורה הציבורית
במשרד התחבורה הוחלט על שדרוג מסילת הברזל מבאר שבע לדימונה
בוטלה מערכת ה-MAUT הגרמנית למיסי אגרה בכבישים