המובילים לשר האוצר: שכחת את המשאיות

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, לשר האוצר: לא ייתכן שההטבה לרכבים הפרטיים לא תחול גם על הרכבים המקצועיים - רכבי הובלה, רכבי היסעים ומוניות. ״דורשים ליישם את ההחלטה להפחתת מס הבלו גם על הרכבים המקצועיים״


07:55 ,31.07.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים והמסיעים, פנה היום במכתב לשר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ שהעתקים ממנו נשלחו גם לח״כ דוד ביטן, יו״ר ועדת הכלכלה, ד״ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר וראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים. 

 

בן הרוש כותב לשר האוצר סמוטריץ׳ כי הוא פונה אליו בעקבות ההחלטה להפחית את מס הבלו המוטל על הבנזין, כך שבמהלך חודש אוגוסט 2023 תחול הפחתה של 89 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, זאת בעוד מס הבלו המוטל על הסולר לא יופחת, מה שיביא לעלייה של 50 אגורות לליטר סולר בחודש אוגוסט 2023. 

 

בן הרוש כותב כי: ״מועצת המובילים מברכת על כל פעולה שתורמת להפחתת יוקר המחייה עבור ציבור הצרכנים בישראל, אולם לא ייתכן שההטבה לרכבים הפרטיים לא תחול גם על הרכבים המקצועיים - רכבי הובלה, רכבי היסעים ומוניות.

 

״בימים בהם ועדת הכלכלה דנה חדשות לבקרים בדרכים להפחתת יוקר המחייה בישראל, אין כל היגיון בייקור הסולר שיגרום לעליית מחירי מוצרי הצריכה המגיעים למדפים, מה שיביא לכך שלא יהיה בית בישראל שלא ישלם מכיסו על ייקור הסולר. 

 

״בנוסף, התייקרות הסולר תפגע דווקא באותה אוכלוסייה מוחלשת, לה אין אפשרות להשתמש ברכב פרטי ועל כן היא זקוקה לשירותי תחבורה. אנו דורשים ליישם את ההחלטה להפחתת מס הבלו גם על הרכבים המקצועיים״. 

 

בן הרוש הוסיף ואמר כי: ״לא ברור מדוע הממשלה פועלת נגד חברות ההובלה, חברות ההיסעים והמוניות. זהו אבסורד שדווקא אלה שיכולים להרשות לעצמם את הלוקסוס של התניידות ברכב פרטי זוכים להנחה בבנזין, בעוד אלה הזקוקים לשירותי הסעה יאלצו בסופו של יום לשלם יותר על שירות כה חיוני, מה גם שהתייקרות הסולר תביא ללא ספק לייקור מוצרי הצריכה במדינה שהיא גם כך אחת המדינות היקרות ביותר בעולם״.