חברת בלדרות האקספרס TNT Express החלה להפעיל קרונות מטען חדשים במשאיות הטריילר, הנוסעות בין מרכזי החלוקה של החברה באנגליה.
הפעלת הקרונות החדשים כחלק מניסוי לבדיקת כדאיות השימוש בקרונות סמי-טריילר מוארכים, שיגדילו משמעותית את יכולת ההעמסה.
TNT אקספרס היא אחת החברות הראשונות המתמחות בהובלת מטען חופשי, שמשלבת בצי שלה טריילרים דו-קומתיים לנשיאת המטען. הטריילרים הדו-קומתיים שירתו עד היום חברות להובלת מטענים בעגלות, אך השימוש בהם הרבה פחות מקובל בחברות מטען חופשי.
TNT כבר עורכת ניסוי בקרונות נגררים (סמי טריילר) ארוכים (LST) כחלק מניסוי של משרד התחבורה הבריטי לבדיקת ההשפעה של כלי רכב בגדלים שונים על תשתית הכבישים בבריטניה.
הנגררים הדו-קומתיים הם בעלי קיבולת העמסה גדולה ב-42% בהשוואה לנגרר סטנדרטי באורך 13.6 מ'. הנגררים משמשים בין המרכז הלוגיסטי של TNT בקינגסברי לבין המרכז בדורהאם.
סמנכ"ל התפעול של TNT Express UK & Ireland סיימון הארפר: "הגדלת קיבולת ההעמסה מייעלת את השירות ללקוחותינו. במקביל אנו תורמים לענף התובלה בכך שאנו בודקים את התפעול היומיומי בעבודה עם ציוד זה. השימוש בקרונות מטען גדולים יותר מאפשר לנו להפחית את מספר הנסיעות הנדרשות ולהוביל את אותו מספר של חבילות, כך שיש בכך יתרון ל-TNT, לסביבה וללקוחותינו".
הקרונות עושים שימוש במשטח הרמה חדשני, שיכול לשאת עד שמונה טונות. הרמת המשטח מאפשרת להעמיס קומה שנייה של מטען, ובכך מגדילה את משקל המטען הכולל ל-20 טונות.