גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.02.2019
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.641 -0.573
אירו 4.106 -0.509
ליש"ט 4.6608 -0.633
100 יין 3.2995 +0.045
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

רכבת ישראל: כך נפרקים מאנייה פסי רכבת חדשים

הפסים החדשים, באורך 26 ק״מ, נפרקים בימים אלה בנמל חיפה לאחר שהגיעו מצ׳כיה. סה״כ נפרקים מהאנייה שעוגנת בחיפה פסים בשווי של כ-10 מיליון שקל במשקל כולל של 3,240 טון
29.01.19 / 12:01
רכבת ישראל: כך נפרקים מאנייה פסי רכבת חדשים
צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל: כך נפרקים מאנייה פסי רכבת חדשים
צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל: כך נפרקים מאנייה פסי רכבת חדשים
29.01.19
רכבת ישראל: כך נפרקים מאנייה פסי רכבת חדשים
צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל: כך נפרקים מאנייה פסי רכבת חדשים
צילום: רכבת ישראל
רכבת ישראל: כך נפרקים מאנייה פסי רכבת חדשים

בימים אלה נפרקים בנמל חיפה 3,000 פסי מסילה מתוצרת חברת תריניקי הצ׳כית, המרכיבים יחד כ-26 ק״מ מסילה. פסים אלה ישמשו בין היתר, לחיבור קו החוף ל׳רכבת השרון׳ ותחנות רעננה, אשר יאפשרו בעתיד נסיעה רציפה מהשרון דרומה דרך הרצליה ותל אביב ולצפון הארץ. בנוסף, יחליפו הפסים החדשים מסילות ישנות יותר במסגרת מבצעי תשתית לשדרוג מסילת קו החוף, בקטעים שבין תל אביב לחיפה.

 

אורכו של כל פס חדש הינו 18 מטרים, משקלו 1.08 טון ועלות כל פס הינה 3,300 שקל. כל ק״מ מסילה מורכב מ-114 פסים. סה״כ נפרקים מהאנייה שעוגנת בחיפה פסים בשווי של כ-10 מיליון שקל במשקל כולל של 3,240 טון. המשלוח הנוכחי מורכב משלושה סוגי פסים - כאלה ברוחב 54 ס״מ, המרכיבים את המסילות הוותיקות יותר, אשר עוברות תהליכי שדרוג; מפסים ברוחב 60 ס״מ, המונחים במסילות החדשות אותן מניחה רכבת ישראל; וגם מפסים מחוזקים, המיועדים בעיקר לתוואי מסילה העובר על גשרים.

 

תהליך הרכש וההספקה של פסי מסילה נארך כחצי שנה, ומגיע ממדינת הייצור באמצעות אנייה, זמן ההפלגה מצ׳כיה, במקרה זה, ארך כשבועיים דרך הים. עם הגעתם לנמל נפרקים הפסים על ידי שני מנופים, ומשונעים באמצעות קרונות מטען של רכבת ישראל למתחמי אגף לוגיסטיקה הפזורים בארץ, ומשם מסופקים לשטח בהתאם לתוכנית העבודה השנתית.

 

בישראל יש כ-1,500 ק״מ מסילה, עליהם עוברות מעל 650 רכבות ביממה: נוסעים ומטען, וכן רכבות למשימות מיוחדות כגון רכבות עבודה. כל מסילה נבדקת מספר פעמים בשנה על ידי צוותי אגף מסילה וסביבה ברכבת ישראל הנעזרים במכשור מתקדם כגון קרוניות מדידה, הממפות את תוואי המסילה באמצעות קרני לייזר וגלי אולטרסאונד, ומוודאות שהמסילה תקינה ובטוחה.

 

לרכבת ישראל תכנית עבודה שנתית סדורה, הממפה את מקטעי המסילה הזקוקים לשדרוג והחלפה, ובהתאם לכך מבצעת פרויקטים מורכבים, הכוללים לעיתים, הפסקת פעילות יזומה לזמנים קצובים.

 

מרכבת ישראל נמסר: ״הצמיחה המבורכת בכמות הנוסעים מחדדת את הצורך בהרחבת התשתית הרכבתית, לצד שדרוג התשתית הקיימת, אשר יאפשרו להגדיל את תדירות הרכבות המופעלות, ולשפר את השירות. צוותי רכבת ישראל פועלים בהתאם לתוכניות עבודה סדורות, ומניחים מידי שנה עשרות רבות של מסילות חדשות, בפרויקטי תשתית ברחבי הארץ, לצד החלפת מסילות קיימות ושדרוגן״.

 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 928
פייסבוק

×