גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 21.10.2017
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.493 -0.228
אירו 4.121 -0.464
ליש"ט 4.587 -0.467
100 יין 3.0818 -1.009
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

רכבת ישראל נערכת למעבר לקריית הרכבת בלוד

למעלה מ- 500 עובדי החברה בתפקידי ארגון, מטה והנהלה צפויים לאייש את משרדי הרכבת החדשים. שחר איילון: המעבר הינו מטעמים ערכיים ומטעמים פונקציונליים
02.08.17 / 12:35
הדמייה של בית הרכבת החדש בלוד
צילום: רכבת ישראל
הדמייה של בית הרכבת החדש בלוד
דגם של הקטר הראשון שפעל בארץ בחזית בניין הרכבת בלוד
צילום: רכבת ישראל
דגם של הקטר הראשון שפעל בארץ בחזית בניין הרכבת בלוד

שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל: "המעבר לבית הרכבת בלוד בא מטעמים ערכיים לשם חיזוק העיר לוד, ע"פ החלטת הממשלה; מטעמים פונקציונליים של איחוד מטה רכבת ישראל תחת קורת גג אחת; וגם מטעמים חברתיים של שילוב עשיית רכבת ישראל ומעורבותה החברתית עם תושבי העיר. בית הרכבת אינו מגודר ואנו מזמינים את אנשי האזור וכל אורח לבקר במתחם ולהיות שותף לעשייה המשמעותית של רכבת ישראל".

 

רכבת ישראל נערכת למעבר הנהלת ומטה החברה ל"בית הרכבת" בעיר לוד. למעלה מ- 500 עובדי החברה בתפקידי ארגון, מטה והנהלה צפויים לאייש את משרדיה החדשים של הרכבת.

 

עד היום היו יחידות המטה השונות של רכבת ישראל פזורות במתחמים שונים בתל-אביב, חיפה ובלוד. מתחם ההנהלה ברכבת מרכז/סבידור נבנה לאורך שנים כ"טלאי על טלאי" ממיבינים יבילים שונים. ריכוז המטות במתחם אחד בבניין חדש ומודרני, המתאים להיקף הפעילות של החברה ולמטה הארגוני שלה, נועד לחזק את שיתוף הפעולה בין החטיבות ויאפשר עבודה יעילה יותר של החברה כולה להמשך צמיחה והרחבת הפעילות המתוכננת בשנים הקרובות.

 

בית הרכבת החדש כולל מבנה מרכזי בן 8 קומות משרדים ו-2 קומות מרתף בשטח כולל של 26,000 מ"ר. בבניין כ-30 חדרי ישיבות. הבניין תוכנן בהשראת פסי רכבת והוא יואר בלילה בתאורת הצפה מיוחדת אשר תדגיש את המסילות שבין הקומות. המתחם תוכנן ע"י משרד "פלג אדריכלים".

 

בית הרכבת נבנה בתפיסה ירוקה ומתקדמת. בין תכולת הבנייה הירוקה ניתן למצוא: חלונות גדולים המאפשרים שימוש בתאורה טבעית והפחתת שימוש בתאורה חשמלית, מערכות מיזוג מתקדמות לשימוש מופחת באנרגיה, מערכות לשימוש חוזר במים "אפורים", הטמעת מערכת לניקוי האוויר בבניין ועוד.

 

עם המעבר, שהשלמתו צפויה בחודש ספטמבר 2017, מפנה הרכבת, את אחד ממתחמי הנדל"ן המבוקשים ביותר בתל-אביב לטובת פיתוח מתחם תעסוקה ומגורים חדש אשר תבצע הרכבת בשיתוף מנהל מקרקעי ישראל, בהתאם להסכם פיתוח המתחמים אשר נחתם ב-2012. נציין כי בימים אלו מבוצעות עבודות פיתוח לשדרוג תחנת סבידור מרכז, התחנה העמוסה ביותר ברשת הרכבות הארצית.

 

כחלק מההכנות הוצב בימים אלו דגם בגודל מלא של הקטר הראשון שפעל בארץ ישראל: קטר קיטור מס' 1 של חברת הרכבת יפו-ירושלים. הקטר נבנה בשנת 1890 על-ידי חברת Baldwin (בולדווין) בארה"ב וערך את נסיע תו הראשונה בארץ ב-3 באוקטובר 1890. לקטר התלווה טנדר – קרון אספקה למים ולפחם. הקטר המקורי נהרס לקראת סוף מלחמת העולם ה-1 וכעת החליטו ברכבת לבנות דגם אשר יוצב בכניסה לבניין ההנהלה החדש, כחלק מזיכרון מורשת הרכבות בישראל.

 

 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גליון 912
פייסבוק

×