הממונה על התקינה בתמ"ת דורש ממובילי מזון בקירור לעמוד בדרישות התקן הרשמי להובלת מזון בטמפ' מבוקרת
הממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש, שיגר פניה לחברות העוסקות בהובלת מזון בקירור ודרש מהן לכייל את מד הטמפרטורה ורשם הטמפרטורה בכל כלי רכב לפחות פעם בשנה
00:00 ,09.02.2004
הממונה על התקינה במשרד התמ"ת, גרישה דייטש, שיגר פניה לחברות העוסקות בהובלת מזון בקירור ודרש מהן לכייל את מד הטמפרטורה ורשם הטמפרטורה בכל כלי רכב לפחות פעם בשנה. לאחר הכיול דורש הממונה כי תודבק על מד הטמפרטורה תווית שתציין את תאריך הבדיקה והכיול ואת מועד הבדיקה הבאה. דו"ח הכיול האחרון יישמר ברכב ויהיה זמין בכל עת.
גרישה דייטש מציין כי עלייה או ירידה בטמפרטורה של מוצר מזון מסוים מעל לטמפרטורה המוצהרת, אפילו למשך זמן קצר, מקצרות באופן ניכר את תקופת ההשתמרות ואת תקופת השמישות. במיוחד אסור להקפיא מחדש מוצרי מזון קפוא שהופשר.
יצוין כי ההחסנה וההובלה של מוצרי המזון מהיצרן לצרכן נעשית ב"שרשרת טמפרטורה מבוקרת". בשרשרת זו, שלב ההובלה הוא אחד השלבים החשובים בשמירת הטמפרטורה המבוקרת.
לשם כך משתמשים במד חום וברשם טמפרטורה העונים לדרישות הסעיפים הרשמיים שבתקן ישראלי ת"י 1291 – "רכב להובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת". תקן זה חל על רכב משא המיועד להובלת מוצרי מזון בטמפרטורה מבוקרת כפי שקובע משרד הבריאות.
בהעדר תקנים מיוחדים לסוגי מזון מסוימים, מובילים מוצרי מזון כאלה בקירור בדרך כלל בטמפרטורה שאינה גבוהה מ – 6 מעלות צלסיוס, מוצרי מזון קפוא מובלים בטמפרטורה שאינה גבוהה ממינוס 18 מעלות צלסיוס.
קיימות שתי מעבדות אשר אושרו ע"י הממונה על התקינה לבדיקת העמידה של מד טמפרטורה ברכב להובלת מזון בקירור והן ; מכון התקנים הישראלי ומעבדת מ.ב.א. של קיבוץ הזורע שבצפון.
עוד מציין הממונה כי הוא מתכנן פעולת אכיפה לקראת חודשי אביב בשיתוף עם שרות המזון במשרד הבריאות, ארגון הרופאים הוטרינריים ומשרד התחבורה.
גרישה דייטש מציין כי עלייה או ירידה בטמפרטורה של מוצר מזון מסוים מעל לטמפרטורה המוצהרת, אפילו למשך זמן קצר, מקצרות באופן ניכר את תקופת ההשתמרות ואת תקופת השמישות. במיוחד אסור להקפיא מחדש מוצרי מזון קפוא שהופשר.
יצוין כי ההחסנה וההובלה של מוצרי המזון מהיצרן לצרכן נעשית ב"שרשרת טמפרטורה מבוקרת". בשרשרת זו, שלב ההובלה הוא אחד השלבים החשובים בשמירת הטמפרטורה המבוקרת.
לשם כך משתמשים במד חום וברשם טמפרטורה העונים לדרישות הסעיפים הרשמיים שבתקן ישראלי ת"י 1291 – "רכב להובלת מזון בטמפרטורה מבוקרת". תקן זה חל על רכב משא המיועד להובלת מוצרי מזון בטמפרטורה מבוקרת כפי שקובע משרד הבריאות.
בהעדר תקנים מיוחדים לסוגי מזון מסוימים, מובילים מוצרי מזון כאלה בקירור בדרך כלל בטמפרטורה שאינה גבוהה מ – 6 מעלות צלסיוס, מוצרי מזון קפוא מובלים בטמפרטורה שאינה גבוהה ממינוס 18 מעלות צלסיוס.
קיימות שתי מעבדות אשר אושרו ע"י הממונה על התקינה לבדיקת העמידה של מד טמפרטורה ברכב להובלת מזון בקירור והן ; מכון התקנים הישראלי ומעבדת מ.ב.א. של קיבוץ הזורע שבצפון.
עוד מציין הממונה כי הוא מתכנן פעולת אכיפה לקראת חודשי אביב בשיתוף עם שרות המזון במשרד הבריאות, ארגון הרופאים הוטרינריים ומשרד התחבורה.
עשוי לעניין אותך
ליברמן: רכבת ישראל תשקיע יוצר מ- 5 מליון ₪ בגידור עשרות ק"מ לאורך מסילות הברזל
המובילים מחרימים את משקף המכולות החדש בנמל אשדוד
כ- 3.2 מיליון נהגים בישראל בסוף 2003
ועדת הכספים דחתה את ההחלטה על ייקור הבלו על הסולר
4 הצעות עברו את שלב המיון המוקדם במכרז להקמת כביש 431 מראשון לציון למודיעין
דרישה מחברי ועדת הכספים של הליכוד: לא לאפשר לוועדת הכספים לאשר את העלאת המס על הסולר