צמד מנהרות וגשר גבוה, אשר יוקמו בטכנולוגיה מתקדמת, יהפכו את הדרך המפותלת מעפולה לנצרת ולנצרת עילית, לכביש ראשי וישר המשתלב בנוף הטבעי
כביש מס' 60 מתאפיין בתוואי טופוגרפי קשה והוא מוכר לנהגים בשם "העליות לנצרת". האתגר של חברת מעצ החדשה - החברה הלאומית לדרכים, כלל התמודדות עם שיפועי צד של עד 45 מעלות, קרקע סלעית והפרש גבהים של 265 מטרים, בקטע שארכו 5 קילומטרים, בין תל עדשים לצומת תעשיות רכב.
הפתרון של חברת "ינון מהנדסים", כלל גשר באורך של 400 מטר וצמד מנהרות שכל אחת מהן באותו האורך. הגשר ייקרא על שמו של המהנדס יצחק הרשקוביץ ז"ל, מהנדס המחוז במע"צ, אשר קידם את הפרויקט ביחד עם הקרן לשיקום מחצבות. המנהרות המפחיתות את הפגיעה הנופית ביער האורנים, יותאמו לסביבה הטבעית ויכללו מדרגות לפיתוח נופי, עיצוב באבן של הכניסות, שישתלבו בסביבה הירוקה ומילוי ההר להשלמת היופי הטבעי. במנהרות יותקנו מצלמות, גלאי עשן ומחסומים בפתחן, למקרה של תקלה.
כמו כן, בדרך אל המנהרות, יוצבו שלטים אלקטרוניים, באמצעותם ניתן יהיה להפנות נהגים לדרכים חלופיות, במקרים של עיכובים בתנועה.
כביש "העליות לנצרת" - האור שבקצה המנהרה
צמד מנהרות וגשר גבוה, אשר יוקמו בטכנולוגיה מתקדמת, יהפכו את הדרך המפותלת מעפולה לנצרת ולנצרת עילית, לכביש ראשי וישר המשתלב בנוף הטבעי
00:00 ,02.06.2005
עשוי לעניין אותך
יוקם מחלף תת קרקעי ראשון מסוגו בישראל
פקודת תעבורה סימון נקודות על גבי דו”ח תנועה
המדינה וכרמלטון צפויות לחתום על הסכם חדש לכריית מנהרות הכרמל תוך שבועיים
המשאיות מזנקות
יותר מ-2 מיליון כלי רכב בכבישי ישראל
נחנך כביש 22 - בין העיר התחתית חיפה לקריות; עד כה הושקעו בו 650 מ' ש'