מומחי ביטוח: בפוליסה למשאית יש פרצות הפוגעות במבוטח

חברות ההובלה וההסעה חייבות לוודא שפוליסות הביטוח של המשאיות והאוטובוסים יכללו סעיף המבטח את החברה על נזק שייגרם ע"י נהג שרשיונו נשלל, בגלל עבירה שביצע ברכבו הפרטי, אך הוא אינו מדווח על כך לבעלי חברת ההובלה מחשש שיאבד את מקום עבודתו


00:00 ,16.10.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
חברות ההובלה וההסעה חייבות לוודא שפוליסות הביטוח של המשאיות והאוטובוסים יכללו סעיף המבטח את החברה על נזק שייגרם ע"י נהג שרשיונו נשלל, בגלל עבירה שביצע ברכבו הפרטי, אך הוא אינו מדווח על כך לבעלי חברת ההובלה מחשש שיאבד את מקום עבודתו.

עצה זו כלולה בשורה של נושאים שנידונו בכנס שערך עודד ליבנה מנכ"ל חברת סע-שא, ארגון הגג של חברות ההובלה וההסעה הפרטיות המאוגד במועצת המובילים והמסיעים.

עודד ליבנה, מנכ"ל סע-שא הסביר, כי הכנס הוקדש בעיקרו לנושאי ביטוח בגלל סביכות הנושא והצורך בעדכון פרטים בפוליסה, ובמיוחד לנוכח ייקור פוליסות הביטוח בעשרות אחוזים.

על פי המלצת מומחי הביטוח יורם שפאק ודורון ראובני, שדיברו בכנס, על חברות ההובלה וההסעה לקבל מהמבטחים אישור לשורת הרחבות הכוללות בפוליסה המבטיחות את מלא תשלום על הוצאות חילוץ וגרירת הרכב, כיסוי לעבירות של עומס יתר, כיסוי מורחב לצד ג' רכוש, כיסוי לנזקי זיהום אוויר, ועוד.

מומחי הביטוח התייחסו בכנס שנערך בסוף השבוע לנושאים נוספים שעל חברות ההובלה וההסעה לתת את הדעת בזמן עריכת הפוליסה, כמו ביטוח סחורה בהעברה ואחריות המוביל, הודגש נושא אחריותו הבלתי מוגבלת של המוביל בישראל, לעומת המצב באירופה בה מוגבלת אחריות המוביל בהתאם לטונז'.

כמו כן, תודרכו מנהלי החברות לגבי הרחבת סעיפי הביטוח שיכללו כיסוי מלא לנהג בכל מקרה של פגיעה במהלך יום עבודתו.

מעטים מודעים לעוברה שלא בכל מקרה של פגיעה בנהג בזמן של פריקה וטעינה הנהג אכן מבוטח. יש לכלול בפוליסה סעיף מפורש המכסה את הנהג גם בעת פריקה או טעינה של סחורה ולא רק בעת הובלתה.