נכנס לביצוע השלב השלישי בפרויקט סומך - המוביל

פורסם המכרז להקמת מחלף המוביל בהשקעה כוללת של 1.2 מיליארד שקל, זאת בהמשך לפרסום המכרזים להרחבת ושדרוג כביש 79 בקטע סומך - המוביל ולהקמת מחלף סומך


00:00 ,06.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

פורסם המכרז להקמת מחלף המוביל בהשקעה כוללת של 1.2 מיליארד שקל, זאת בהמשך לפרסום המכרזים להרחבת ושדרוג כביש 79 בקטע סומך - המוביל ולהקמת מחלף סומך
 
החברה הלאומית לדרכים פרסמה היום את המכרז לביצוע שלב א' בפרויקט מחלף המוביל. צומת המוביל במפגש צירי התנועה 77 ו-79 הינו צומת מרכזי בצפון הארץ המאופיין בעומסי תנועה כבדים לאורך רוב שעות היום. שדרוג המחלף כולל ביצוע הפרדה מפלסית בין הכבישים 77 ו-79, שתבוצע באמצעות גישור, כאשר כביש 79 יישאר במפלס הקרקע הקיים ואילו כביש 77 יעבור על גשר שיוקם במקום, כשהתנועה בצירו תתבצע ללא רמזורים. כמו כן, הכבישים הראשיים בכניסה וביציאה מהמחלף ישודרגו לדו מסלוליים דו נתיבים ויוקמו רמפות אשר תחברנה את כבישים 77 ו-79.
 
מנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, אלכס ויז'ניצר, אמר כי "המחלף החדש ישפר את בטיחות נסיעתם של משתמשי הדרך ויקצר את זמני הנסיעה". לדבריו, השלמת הפרויקט והעברת כביש 77 מעל כביש 79 באמצעות הגשר שיוקם, תסייע בשיפור נגישות תושבי האזור.
 
הפרויקט מצטרף לארבעה פרויקטים נוספים בהם "עוקף קריות" (כביש 22), "עוקף באר-שבע" (כביש 40), "מכבית מזרח" (471) ומכרז האחזקה לריבוד ושיקום כבישים. "בכך", ציין ויז'ניצר, "השלמנו, תוך עמידה בלוחות זמנים צפופים, את הוצאתם לפועל של הפרויקטים כחלק מתוכנית ההאצה, בהיקף השקעה כולל של 4 מיליארד שקל".
 
עוד אמר המנכ"ל כי "בחברה הלאומית לדרכים שוקדים כעת על הכנת תוכנית החומש הבאה לשנים 2010 עד 2014 מתוך כוונה להגיע עם בשלות תכנונית לפרויקטים שיאפשרו פעילות בהיקף כולל של 30 מיליארד שקל".
 
שלב 0 בפרויקט המוביל, במסגרתו יוקם מעקף זמני באורך כ-900 מ' לצורך שחרור השטח מתשתיות להקמת מחלף, נמצא בביצוע וצפוי להסתיים בחודש אוגוסט השנה (8/2009). בחברה הלאומית לדרכים הוסיפו כי במסגרת העבודות בפרויקט ייבנו מעברים חקלאים תת קרקעיים בכביש 79 ו- 77  ויבוצעו העתקות תשתיות נדרשות כולל שדרוג מערכת הניקוז בנחל יפתחאל .
 
העבודות להקמת המחלף החדש ייארכו כ-32 חודשים. במהלך ביצוע העבודות צפויה הפרעה מינימלית לתנועה, שכן רוב רובו של הפרויקט יבוצע מחוץ לצירים הקיימים באמצעות הסטות תנועה ומספר הנתיבים הקיים יישמר.