תקציב משרד התחבורה לשנתיים הקרובות: 20 מיליארד שקל

מדובר בתקציב הגדול ביותר שהושקע בתשתיות התחבורה בישראל בשנה אחת. ממשרד התחבורה נמסר כי התקציב יושקע בתכנית "נתיבי ישראל", המאבק בתאונות הדרכים והקמת רשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית


00:00 ,25.11.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בתקציב הגדול ביותר שהושקע בתשתיות התחבורה בישראל בשנה אחת. ממשרד התחבורה נמסר כי התקציב יושקע בתכנית "נתיבי ישראל", המאבק בתאונות הדרכים והקמת רשויות מטרופוליניות לתחבורה ציבורית
 
תקציב פיתוח הכבישים והרכבות של משרד התחבורה לשנת 2011 יעמוד על כ-9.3 מיליארד שקלים במזומן ו-16 מיליארד שקלים, בהרשאה להתחייב. ממשרד התחבורה מוסרים כי, מדובר בתקציב הגדול ביותר שהושקע אי פעם בתשתיות התחבורה בישראל בשנה אחת.
 
עוד נמסר כי, בשנת 2012 יגדל תקציב הפיתוח של משרד התחבורה לכ-10.3 מיליארד שקל במזומן ו-19.5 מיליארד שקל, בהרשאה להתחייב.
 
שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ הציג אתמול בוועדת הכספים של הכנסת את תקציב הפיתוח הדו- שנתי של משרד התחבורה לשנים 2012-2011 ואת יעדי משרד התחבורה לשנים אלה.
 
השר כץ ציין כי כ-1.2 מיליארד שקלים במזומן ו-4.5 מיליארד שקל, בהרשאה להתחייב יוקצו בשנת ב-2011 לפרויקטים הנכללים בתוכנית "נתיבי ישראל" המסתכמת ביותר מ- 27 מיליארד שקל. נזכיר כי, מדובר בתוכנית שנועדה לחבר את המדינה, באמצעות רשת כבישים ומסילות ברזל, מקרית שמונה בצפון ועד אילת בדרום.
 
בשנת 2012 יוקצו מתקציב הפיתוח של משרד התחבורה כ-1.7 מיליארד שקלים במזומן ו-6.8 מיליארד שקלים, בהרשאה להתחייב לפרויקטים של תוכנית "נתיבי ישראל".
 
עוד נמסר כי, שר התחבורה ומנכ"ל משרדו, יעקב גנות, הציגו במהלך הישיבה את יעדי משרד התחבורה העיקריים לשנים 2012- 2011 הכוללים בין השאר את יישום תוכנית "נתיבי ישראל", המשך המאבק בתאונות הדרכים והקמת רשויות מטרופוליניות ארצית ואזוריות לתחבורה ציבורית.
 
השר כץ סקר בוועדה את הפרויקטים המרכזיים שמשרד התחבורה מקדם בימים אלה וציין כי עיקר המאמצים מתמקדים כיום בחיבור הפריפריה למרכז הארץ והפיכתם של הכבישים בצפון הארץ ובדרומה למהירים יותר.
 
השר כץ הוסיף כי, משרד התחבורה נמצא כיום בתנופת פיתוח חסרת תקדים של כבישים ומסילות ברזל וכי בתוך שנתיים עד שש שנים רשת הכבישים ומסילות הברזל בישראל ישנו את פניה של מדינת ישראל.
 
"מדובר בתוכנית רחבת היקף הפורצת לראשונה את "מתחם חדרה - גדרה", הכוללת בין השאר את הארכת כביש חוצה ישראל צפונה ודרומה ובניית כבישים אסטרטגיים בכל הארץ וכן הרחבה של רשת הרכבות הארצית לערים נוספות בישראל" אמר כץ.
 
בהתייחסו לפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב (הקו האדום) אמר כץ כי, המיזם יקודם בהתאם ליכולות ההנדסיות והארגוניות וכי הנושא התקציבי לא יהווה מכשול בהקמתה ולא יעכב את הפרויקט.
 
בנושא המאבק בתאונות הדרכים אמר כץ כי, בחודש הבא עומד משרדו להציג סדרה של החלטות משמעותיות להחמרת הענישה כנגד נהגים עבריינים. "משרד התחבורה קיבל לאחרונה מספר החלטות חשובות שנועדו לצמצם את תאונות הדרכים אולם אסור כי החלטות אלה ישמשו תחליף לנהיגה זהירה ואחראית של הנהגים" הוסיף כץ.
 
בנוסף לכך, מוסרים במשרד התחבורה,  יינתן דגש על המשך שיפור השירות לאזרח, החזרתה של ישראל לרמת הבטיחות הגבוהה בתעופה  (Category 1), השלמת הרפורמה בתחבורה הציבורית, המשך שיפור התשתיות והקמת רשות ממלכתית לאבטחת התעופה.