ועדי העובדים: רציף פרטי משמעו סגירה טוטאלית של הנמלים

מאיר תורג'מן, יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, ציין הבוקר כי "שר שיעז לצעוד בכיוון הזה ייהפך לאויב של ועדי העובדים". העובדים פנו להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בנמלים


00:00 ,04.02.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מאיר תורג'מן, יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, ציין הבוקר כי "שר שיעז לצעוד בכיוון הזה ייהפך לאויב של ועדי העובדים". העובדים פנו להסתדרות בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בנמלים
 
מאיר תורג'מן, יו"ר ועד העובדים בנמל חיפה, הגיב הבוקר בזעם על כוונת שר התחבורה מופז להקים רציף פרטי בנמל חיפה. תורג'מן ביקש להבהיר מעל לכל ספק כי כל עוד הדבר תלוי בעובדים לא יהיה רציף פרטי שיפעל בנמל חיפה או באשדוד. בשיחה עם מערכת port2portהוסיף תורג'מן ואמר כי "שר שיעז לצעוד בכיוון הזה ייהפך לאויב של ועדי העובדים באופן מיידי".
 
לדברי תורג'מן, אשר טען כי הוא מדבר בשם ועדי העובדים באשדוד ובחיפה, ועדי העובדים לא ייתנו להקים רציף פרטי בנמלי הים של מדינת ישראל וכי כל פעולה בכיוון הזה "תגרור אותנו לצעדי התאבדות". תורג'מן הוסיף כי נעשתה פנייה אל בכירי ההסתדרות בהם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, וכן אל רפי מסט, מחזיק תיק תובלה ימית בהסתדרות, בבקשה להכריז על סכסוך עבודה בנמלי ישראל בעקבות הכוונה להקים רציף פרטי בנמלי ישראל.
 
לדברי תורג'מן, נראה כי גם כאשר העובדים מנהלים עבודה תקינה בנמל ולא דורשים תוספות שכר יש מי שממשיך לנסות בדרכים שונות לאשר את מודל הלנד-לורד בניגוד לפסיקה של בית המשפט.
 
תורג'מן אף פנה למשתמשים בתובלה הימית בהם התעשיינים ובראשם שרגא ברוש, "כנראה שהם לא רוצים שקט בנמלים אלא מעוניינים כי המצב הכלכלי במשך ימשיך להתדרדר. אני מזהיר כי צעד בכיוון הנידון משמעו סגירה טוטאלית של הנמלים – אנחנו לא נשב לדיונים אלא פשוט נסגור את הנמלים". 
 
כזכור, מלשכת שר התחבורה נמסר אתמול כי השר מופז החליט כי הרציף הפרטי הראשון שייבנה בחופי ישראל ימוקם במפרץ חיפה. הפרויקט יתוקצב בסכום של 800 מיליון דולר, ופיתוחו המלא של הרציף יושלם עד 2015. עם זאת, מקורות בענף התחבורה ממעיטים בהשלכות ההחלטה אשר התקבלה בסמוך ליום הבחירות. יש לציין כי ממשרד האוצר נמסר בתגובה לידיעה כי "מתקיימת בחינה בנושא של גורמי המקצוע במשרד, אשר טרם העבירו את המלצתם לשר האוצר".