רשויות תעלת פנמה מצפות להפסד של 2.4% במעבר מטען מאסיה לארצות הברית בשנה הפיסקאלית הנוכחית לאור העובדה שחברות הספנות הגדולות עוברות לתעלת סואץ.
ההפלגה מאסיה לארצות הברית דרך תעלת סואץ עורכת 11 יום יותר מאשר דרך תעלת פנמה. אולם סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה שלדברי מארסק ליין, החברה חוסכת כסף בגלל יכולתה להכפיל את הקיבולת באוניות המכולה הגדולות, שאינן יכולות לעבור דרך השערים בתעלת פנמה.
בנוסף למארסק, גם APL חונכת קו מאסיה לנמלי החוף המזרחי של ארצות הברית דרך תעלת סואץ, למרות ששלושה מתוך ששת השירותים של בקו הסחר ממשיכים להפליג דרך תעלת פנמה.