התעשיינים עתרו לבית הדין לעבודה נגד השביתה בנמלים

התאחדות התעשיינים הגישה לבית הדין הארצי לעבודה עתירה נגד השביתה שיזמה ההסתדרות בנמלים. נשיא התאחדות התעשיינים: ״ההסתדרות לא יכולה למנוע תחרות הוגנת בין הנמלים חיפה ואשדוד לנמלים החדשים, וליצור פקק עצום וקבוע של עשרות אניות מחוץ לנמלים״


09:50 ,26.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים הגישה אתמול (ג׳) לבית הדין הארצי לעבודה עתירה נגד השביתה הצפויה שיזמה ההסתדרות בנמל חיפה ונמל אשדוד ב-1 לפברואר.

 

בעתירה דורשים בהתאחדות התעשיינים כי בית הדין לעבודה יוציא צו מניעה נגד השביתה, יימנע כל ניסיון מצד ההסתדרות לשיבוש של העבודה או עיצומים בנמלים, ויורה לצדדים לנהל משא ומתן אינטנסיבי עד לפתרון מלא של המשבר, עליו בית הדין יפרוס את חסותו. זאת במטרה להגיע לפתרון המשבר ללא הפסקה או שיבוש של פעילות הנמלים.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״ההסתדרות לא יכולה למנוע תחרות הוגנת בין הנמלים חיפה ואשדוד לנמלים החדשים, וליצור פקק עצום וקבוע של עשרות אניות מחוץ לנמלים, למרות שיש רציפים ריקים שרק מחכים להתחיל לפעול בנמלים החדשים. אין פה שום הגנה על העובדים אלא רק פגיעה גסה וחמורה בתחרות, בציבור הרחב, בפעילות הסדירה של הנמלים ופגיעה בעובדים אחרים בחברות תעשייתיות עקב ירידה בפעילות בשל מחסור בחומרי גלם- שרוצים לפעול בתפוקה מלאה אך ההסתדרות  מונעת זאת מהם. הגיע הזמן שהנמלים בישראל יפעלו באופן מסודר כמו בכל מדינה מתוקנת, ללא שביתות ועיצומים, והדרך היחידה להשיג זאת היא להפסיק את השליטה של ההסתדרות בנמלים. אנו מאמינים כי בית הדין יראה את האינטרס הלאומי לנגד עיניו וימנע את השביתה״.