נמל אשדוד: הדירקטוריון אישר גיוס של 50 עובדים זמניים

כמו כן אושר מעבר של 25 עובדים מנמל אילת לנמל אשדוד למשך תקופה קצובה של שישה חודשים וכן ניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול. נשיא לשכת הספנות: מברכים על ההחלטה לנקוט בצעדים קונסטרוקטיביים לתגבור צוותי התפעול


14:15 ,25.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

למערכת PORT2PORT נודע כי דירקטוריון חברת נמל אשדוד אישר הבוקר מתווה פעולה שיאפשר קליטת 50 עובדים זמניים חדשים שיגויסו לטובת התמודדות וצמצום התור התפעולי הקיים.

 

מדוברות חברת נמל אשדוד נמסר כי ״החלופות השונות אשר הועלו בדיונים המשותפים עם משרד התחבורה וההסתדרות, אושרו היום (יום ג׳) על ידי דירקטוריון נמל אשדוד וכוללות מספר דרכים לתגבור עובדי התפעול. המתווה כולל גיוס מיידי של עד 50 עובדים שיועסקו לתקופה מוגבלת של עד שישה חודשים. בנוסף, יושאלו כ-25 סוורים מנמל אילת, וזאת בהתאם לזמינותם של עובדי הנמל בתקופה הקרובה. כמו כן יבוצע ניוד פנימי של עובדי מינהל ובתי מלאכה לטובת סקטור התפעול. הנהלת נמל אשדוד מאמינה כי מימוש תוספת כוח האדם המפורטת, יגדיל את התפוקות ויפחית באופן משמעותי את התור התפעולי הנוכחי״. 

 

אורנה הוזמן בכור, יו״ר דירקטוריון נמל אשדוד, הוסיפה: ״אני מבקשת להודות לחברי דירקטוריון נמל אשדוד, על קבלת החלטה  שתאפשר להתמודד עם העומסים החריגים שחווים נמלי הארץ והעולם תוך חתירה למתן שרות טוב יותר. נמל אשדוד ער למצב ושם בראש סדר העדיפויות את טובת לקוחותיו. מתוקף היותנו מפעל חיוני ומשמעותי למשק ולכלכלה הישראלית, נעשה כל שביכולתנו להביא לפתרון המצב במהרה. אני שבה ומודה לעובדי נמל אשדוד אשר הפגינו איתנות וגבורה במהלך סבב הלחימה האחרון. נמשיך לעשות ימים כלילות על מנת להשיב את השגרה גם לנמל״.

 

נשיא לשכת הספנות הישראלית, ד״ר יורם זבה, הגיב לדברים ואמר: ״לשכת הספנות הישראלית נלחמת כבר שנתיים בעצירת הגיוס באשדוד בסוף 2017. מה לא עשינו? עיתונות, ועדות הכנסת, לוביסטים, ראיונות ופגישות עם שרים, הנהלות הנמלים, ועדי העובדים, יו״ר ההסתדרות החדשה, יו״ר איגוד עובדי התחבורה וכמובן שיתוף פעולה עם איגוד לשכות המסחר, התאחדות התעשיינים, מועצת המובילים ואיגוד יבואני הגרעינים. אנחנו ראינו בברור את העומד לקרות עוד לפני שרבים וטובים הבחינו בכך. חבל על תקופה ארוכה שבה המשק סבל קשות עוד לפני שהקורונה ואירועים נוספים עוד הגבירו את הנזקים הכספיים המצטברים.

 

זבה הוסיף כי: ״אנו מברכים את דירקטוריון חברת נמל אשדוד ואת הנהלתה ועובדיה על ההחלטה לנקוט בצעדים קונסטרוקטיביים לתגבור צוותי התפעול האמורים לטפל ביבוא הגדול העומד על עוגן וביצוא המבורך של התעשייה הישראלית. הגיוס, התגבור מאילת והשינויים הפנימיים הם אמנם צעדים זמניים, אולם הלשכה חושבת שהביקוש לשירותים טובים בחברת נמל אשדוד יהיה חזק גם בעתיד. בהזדמנות זו, אנו מקווים שגם חברת נמל חיפה ירים את הכפפה, ובעזרתה יתרום את חלקו המסורתי הגדול במטענים כלליים״.

 

ד״ר זבה הוסיף ואמר כי: ״אומר בכנות, שחבריי ואני מבינים ללבם של העובדים הוותיקים כאשר נדרש מהם להסכים לפעולה הנוכחית. יחד עם זאת, הדבר נעשה למען טובה שבטווח הרחוק אמורה להועיל גם לעובדי נמל אשדוד״.

 

אבי אדרי, יו״ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אמר כי ״נוצר צורך משקי דחוף לזרז את שחרור האוניות הממתינות לפריקה בנמל אשדוד. טרם ההסכמה לגיוס ניסינו לקדם אלטרנטיביות שלא הגיעו לידי הבשלה. התעקשנו שבכל מצב העובדים שיגויסו יועסקו בהסכם קיבוצי נמלי״. 

 

כזכור, בתחילת מאי התבטא בנושא מנכ״ל נמל אשדוד, שוקי ז׳אנה, ואמר כי בכוונתו לבקש מההסתדרות לגייס קרוב ל-100 עובדים זמניים שיתגברו את קו הרציפים ויסייעו בקיצור התורים להמתנה, שפוגעים במפעלים רבים הממתינים לחומרי גלם, מביאים לקנסות כבדים מבעלי האניות למזמיני הסחורה, ויוצרים לחצים לייקור מוצרים רבים במשק. כאמור, אושר גיוס של 50 עובדים.