המובילים משבשים כניסת משאיות לנמל הדרום

המובילים חסמו את כביש הגישה לנמל הדרום ומנעו כניסה של משאיות מכולה. מוחים על המתנות ארוכות בכניסה לנמל ועל ירידה של 50% בתפוקת חברות ההובלה. נמל הדרום: מזמינים את כל הלקוחות לרווח את שעות העבודה


11:04 ,04.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

מועצת המובילים ערכה הבוקר ישיבת חירום של הנהלת המועצה והזמינה נהגי משאיות להשמיע את מצוקתם ולחתום על עצומה הקוראת לכל הצדדים המעורבים לפעול לפתרון המצב. במקביל, המובילים חסמו את כביש הגישה לנמל הדרום ומנעו כניסה של משאיות מכולה. בעקבות השיבושים נפגשים כעת (בשעה 11:00) נציגי מועצת המובילים עם מנכ״ל חברת נמל הדרום, אייל ברוך.

 

נזכיר כי מועצת המובילים מוחה על ההמתנות הארוכות בכניסה לנמל הדרום מדי יום – המתנות שעלולות לארוך מספר שעות, וזאת רק כדי להיכנס לנמל על מנת לפרוק מטענים או לאסוף מטענים.

 

במועצת המובילים מציינים כי ״השביתה הינה תגובה לרשלנות ניהולית מצד נמל הדרום שגורם להמתנות של 5 שעות ויותר״. במועצת המובילים מוסיפים כי ״ניתן לומר שכיום קיים מעין סכסוך עבודה בין ענף ההובלה בהנהגת מועצת המובילים, לבין נמל הדרום. כל משבר של המתנות ארוכות ייענה מעתה בתגובה מהירה של אי פקידת הנמל על ידי משאיות. אנו מודעים לכך שהמשבר עלול לפגוע בכל השרשרת הלוגיסטית, החל מאנייה, רציף, חברות הובלה ולקוחות הקצה, אך המצב לא מותיר לנו ברירה כאשר המצב מוביל לירידה של 50% בתפוקה של חברות ההובלה, מה שגורם להפסדים כבדים. אין אף גורם שיהיה מוכן לשאת בעלויות אלה״.

 

בשיחה שערכה אתמול מערכת PORT2PORT עם אבי ויינשטיין, מנהל תפעול בחברת נמל הדרום, הוא ציין כי ״הנמל עובד ונותן שירות מצוין. שלשום עברו בנמל הדרום למעלה מ-1,500 משאיות שקיבלו שירות ושהו בנמל זמן קצר תוך ביצוע העבודה. נפח הפעילות התפעולית בנמל הדרום האמיר, הרבה בזכות קו ׳דרגון׳ של חברת MSC במסגרתו פוקדות את הנמל פעמיים בשבוע שתי אניות ענק שכל אחת מהן מבצעת בין 3,500 ל-4,500 פעולות – זה נפח פעילות שאף נמל בישראל לא הכיר עד היום, וזה רק קו ספנות אחד. יש לנו עוד אניות ועוד תנועות ואנחנו מגיעים בממוצע ל-10,000 תנועות בשבוע כך שאין ספק שמדובר בפעילות רבה שיוצרת עומס. הבעיה האמיתית נעוצה בכך שהתעשייה בישראל עובדת רק עשר שעות ביום. אנחנו פתוחים לפעילות 24 שעות מסביב לשעון אבל 95% מהמשאיות מגיעות לשערי הנמל בין השעות 7 בבוקר ל-16 אחה״צ, ולכן כשמדובר בכמויות גדולות העומסים הם עצומים.

 

״אנחנו מנהלים דיאלוג מול המובילים ומול הלקוחות כבר זמן רב ומחפשים פתרונות בקרב הקהילה, ואנחנו מצרים על ההחלטה החד צדדית של מועצת המובילים להשבית את הפעילות היום כי אנחנו באמת מנסים לתת ללקוחות שלנו את השירות הטוב ביותר. אנחנו מזמינים את כל הלקוחות לרווח את שעות העבודה – אם לא ל-24 שעות אז לפחות ל-18 או 20 שעות ביממה. חשוב לי להדגיש שבתוך הנמל העבודה מתבצעת ביעילות והמשאיות לא ממתינות״.