מועצת המובילים: הושגו הסכמות מול נמל הדרום, שבים לפעילות

בין ההסכמות שהושגו בין ראשי נמל הדרום ומועצת המובילים: מכולות ריקות יתקבלו בנמל לאחר השעה 17, שערי הנמל ייפתחו לפעילות בשעה 4:30, מערכת זימון תורים של הנמל תעודכן. בשבוע הבא תתקיים פגישה מול חנ״י


12:47 ,07.05.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות ״סכסוך העבודה״ הבלתי רשמי בין חברות ההובלה בהנהגת מועצת המובילים לנמל הדרום, נמל הדרום התרוקן ביום חמישי האחרון ממשאיות. הצדדים נפגשו כבר באותו היום בלשכת מנכ״ל נמל הדרום, אייל ברוך. אל הפגישה הגיעו גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, ודוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים, ולאה בוגץ׳ גינוסר, מנכ״לית MSC ישראל וכן מספר מנהלי חברות הובלה ממובילי המאבק.

 

ממועצת המובילים נמסר כי הצדדים הגיעו להבנות וכי הוחלט על שורת צעדים בכדי להביא לפתרון המשבר. בין הצעדים עליהם הוחלט:

 

הגבלת המכולות הריקות - נמל הדרום יודיע לחברות הספנות לשלוח מכולות ריקות רק אחרי השעה 17:00 וכן תוגבל כמות המכולות הריקות שניתן להחזיר ביממה וזאת בכדי להוריד עומסים. הדבר ייאלץ את המסופים שמסיימים את פעילותם בשעה 17:00, להאריך את שעות העבודה שלהם.

 

שעת פתיחת נמל הדרום - הנמל ייפתח בשעה 4:30 לפנות בוקר, במקום בשעה 6:00 ויחל בקליטת משאיות. המשמעות הינה הארכת יום העבודה ופיזור העומסים.

 

שדרוג תוכנות בנמל הדרום - אחת הסיבות לעיכובים בכניסה לנמל היא באגים בתוכנות בהן משתמש הנמל. תוכנה אחת כבר שודרגה ובימים אלה עובדים על שדרוג התוכנה הנוספת.

 

עדכון מערכת זימון תורים - עקב הפקקים שנוצרו בכניסה לנמל, נהגים שהגיעו לשערי הנמל לאחר שזימנו תור במערכת, סורבו להיכנס היות ואיחרו את שעת התור. על כן, נמל הדרום יאריך את תוקף הזימון ל-10 שעות ביממה.

 

פגישה בחנ״י - בשבוע הבא צפוייה להתקיים פגישה בחנ״י בכדי לאשר החלטות אלה מול המסופים וסוכני האניות.

 

בהמשך לסיכום זה הודיעה מועצת המובילים כי בשלב זה חברות ההובלה ישובו לפקוד את נמל הדרום. מועצת המובילים הבהירה כי חבריה יהיו במעקב יומיומי לבדוק שאכן ישנה מגמת שיפור. ממועצת המובילים נמסר ״ענף ההובלה לא יסבול בשום מצב המתנות של 5 שעות״.

 

מועצת המובילים: ישיבת חירום בכביש הגישה לנמל הדרום 

 

מועצת המובילים ערכה ביום חמישי שעבר ישיבת חירום של הנהלת המועצה והזמינה נהגי משאיות להשמיע את מצוקתם ולחתום על עצומה הקוראת לכל הצדדים המעורבים לפעול לפתרון המצב. במקביל, המובילים חסמו את כביש הגישה לנמל הדרום ומנעו כניסה של משאיות מכולה. 

 

נזכיר כי מועצת המובילים מוחה על ההמתנות הארוכות בכניסה לנמל הדרום מדי יום – המתנות שעלולות לארוך מספר שעות, וזאת רק כדי להיכנס לנמל על מנת לפרוק מטענים או לאסוף מטענים.

 

צפו בסרטון של מועצת המובילים מיום חמישי שעבר: 

 

 

 

במועצת המובילים ציינו כי ״השביתה הינה תגובה לרשלנות ניהולית מצד נמל הדרום שגורם להמתנות של 5 שעות ויותר״. במועצת המובילים מוסיפים כי ״ניתן לומר שכיום קיים מעין סכסוך עבודה בין ענף ההובלה בהנהגת מועצת המובילים, לבין נמל הדרום. כל משבר של המתנות ארוכות ייענה מעתה בתגובה מהירה של אי פקידת הנמל על ידי משאיות. אנו מודעים לכך שהמשבר עלול לפגוע בכל השרשרת הלוגיסטית, החל מאנייה, רציף, חברות הובלה ולקוחות הקצה, אך המצב לא מותיר לנו ברירה כאשר המצב מוביל לירידה של 50% בתפוקה של חברות ההובלה, מה שגורם להפסדים כבדים. אין אף גורם שיהיה מוכן לשאת בעלויות אלה״.