ראשי מועצת המובילים ביקרו בנמל הדרום: ייתכנו תקלות בשל ׳חבלי לידה׳

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, ודוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים, נפגשו עם אייל ברוך מנכ״ל נמל הדרום, ואבי ויינשטיין, סמנכ״ל התפעול. מטרת הפגישה: תיאום הסדרי עבודה בין חברות ההובלה והנמל, במטרה לייעל את העבודה ולקצר את זמני השהייה של המשאיות בנמל


12:12 ,10.08.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים, ודוד כוכבא, מנכ״ל מועצת המובילים, נפגשו עם אייל ברוך, מנכ״ל נמל הדרום, ואבי ויינשטיין, סמנכ״ל התפעול של הנמל. מטרת הפגישה היתה לתאם הסדרי עבודה בין חברות ההובלה והנמל, במטרה לייעל את העבודה ולקצר את זמני השהייה של המשאיות בנמל.

 

הנקודות העיקריות שעלו בדיון ושמהוות שיפור ניכר בהתנהלות של חברות ההובלה מול הנמל הינן: זמני פעילות הנמל - הנמל פועל בשלוש משמרות מלאות, ובתוך כך מעודד את פיזור שעות העבודה, לרבות עבודות בשעות הלילה, על מנת להקל על העומסים בשעות היום.

 

נוהל הרישום - הרישום מתבצע באמצעות שני שידורים: שידור מטען וקביעת תור. מדובר במודל שונה מזה שהורגלו אליו חברות ההובלה בעבר, עם זאת הנהלת הנמל מבטיחה יעילות מקסימלית בשאיפה לקצר את זמני השהייה בנמל כך שלא יעלו על 30 דקות.

 

קליטת מכולות ריקות - הנמל קולט ישירות אליו מכולות ריקות מחברות ספנות שעובדות עימו ובכללן MSC כחברה מובילה וחברות רבות נוספות.

 

גבי בן הרוש, יו״ר מועצת המובילים: ״נוכחנו לראות כי נמל הדרום בנוי בטכנולוגיה מתקדמת ומשוכללת ביותר ומאפשר מתן מענה לצרכי המשק במציאות המורכבת הנוכחית הן בתחום הסחר הימי והן בענף התובלה היבשתית. הנמל פועל בחלקו הגדול באופן אוטומטי - פעולה אוטומטית לחלוטין של מנופים ושערי משוכללים שמופעלים מרחוק מחדר הבקרה״.

 

״נמל הדרום נמצא בתקופת הרצה ועל כן יש לקחת בחשבון כי ייתכנו תקלות כתוצאה מחבלי לידה. מועצת המובילים מזמינה את חברות ההובלה להעביר מידע בזמן אמת למשרדי המועצה על מנת שיוכלו לסייע בהטמעת תיקון התקלות מהר ככל האפשר. אנו מודים לאייל ולאבי על הביקור המרשים״.