היסטוריה בנמל חיפה: הבוקר נכנסה לנמל אניית Maersk Elba בנפח 13,000 TEU

נמל חיפה נכנס הבוקר לעידן אניות ה-14,000 TEU עם פקידתה של אניית מארסק – האנייה הגדולה ביותר שפקדה נמל ישראלי אי פעם. מנדי זלצמן: אניות הענק הללו עוצרות בנמלים ספורים בעולם והן לא מסתפקות בפחות משירות מהיר ומעולה


12:52 ,02.02.2017 מאת: מערכת פורט2פורט

אניית המכולות Maersk Elba בנפח 13,092 TEU שנכנסה הבוקר (חמישי) לנמל חיפה למסוף הכרמל המתקדם, הכניסה באופן רשמי את הנמל המוביל של ישראל למועדון אניות הענק בעלות קיבולת של 14,000 TEU והיא האנייה הגדולה ביותר שפקדה נמל ישראלי. האנייה, כחלק מקו שירות שבועי של ברית ה-2M של חברות מארסק ו-MSC, נכנסה הבוקר למסוף הכרמל ותופעלה על ידי 4 עגורני גשר בתפוקה ממוצעת של 128 מכולות לשעת אנייה.

 

 

 

לקראת בואה של אנייה זו ואלו שיבואו בעקבותיה נבנו במסוף הכרמל חמישה עגורנים חדשים: שני עגורני גשר בעלי זרוע לשינוע 20+1 שורות של מכולות לרוחב האנייה של חברת kocks ו-3 עגורני שער של חברת koneCranes הוצבו גם הם בעורף הטרמינל.

 

בנוסף הועמקו בחודש האחרון המים במסוף הכרמל על ידי חברת נמלי ישראל כך שיוכלו לאפשר לאניות להגיע עם שוקע מירבי, או קרוב מאוד לכך. כמו כן הגיעו לנמל חיפה בשנתיים האחרונות שתי גוררות חדשות בעלות כוח סחב דחף של 70 טון (bollard pull). הגוררת ״אלעד״ הגיעה לפני חודשים ספורים בלבד על מנת להשלים את היערכות הנמל לקליטת אניות הענק.

 

מנדי זלצמן מנכ״ל נמל חיפה: ״אנו נכנסים היום לעידן חדש, ועולים רשמית לליגת העל של הטרמינלים בעולם - וזה מחייב. חשוב לזכור שאניות הענק הללו יתופעלו ברציף שיועד בעת בנייתו לשרת אניות שגודלן עד 6,000 TEU בלבד, והנה אנו ערוכים באופן מלא לקליטת אניות של 14,000 TEU. האניות המדוברות כמו זו של מארסק ואלו שיגיעו בעקבותיה עוצרות בנמלים ספורים בעולם והן לא מסתפקות בפחות משירות מהיר ומעולה. אנו ערוכים לתת שירות כזה בדיוק לאניות הללו ולכל מי שיבחר ליהנות משירותיו של נמל חיפה״.

 

מחברת נמל חיפה נמסר עוד כי "נמל חיפה הינו הנמל היחיד בישראל בעל העגורנים הדרושים, בעל עומק המים הדרוש, הגוררות הדרושות ויש שיאמרו גם היחיד שיש לו את המקצועיות והניסיון הדרושים על מנת לספק שירות מצוין לדור של אניות הענק".