גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.11.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.717 +0.595
אירו 4.2169 +0.924
ליש"ט 4.7507 +0.604
100 יין 3.2799 +0.681
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

היסטוריה בנמל חיפה: הבוקר נכנסה לנמל אניית Maersk Elba בנפח 13,000 TEU

נמל חיפה נכנס הבוקר לעידן אניות ה-14,000 TEU עם פקידתה של אניית מארסק – האנייה הגדולה ביותר שפקדה נמל ישראלי אי פעם. מנדי זלצמן: אניות הענק הללו עוצרות בנמלים ספורים בעולם והן לא מסתפקות בפחות משירות מהיר ומעולה
02.02.17 / 12:52
אניית מארסק אלבה עוגנת ברציף הכרמל
צילום: ורהפטיג-וניציאן
אניית מארסק אלבה עוגנת ברציף הכרמל
אניית מארסק אלבה בנמל חיפה
צילום: ורהפטיג-וניציאן
אניית מארסק אלבה בנמל חיפה
אניית מארסק אלבה נכנסת לנמל חיפה
02.02.17
אניית מארסק אלבה נכנסת לנמל חיפה
העגורנים במסוף הכרמל בפעילות על אניית מארסק אלבה
02.02.17
העגורנים במסוף הכרמל בפעילות על אניית מארסק אלבה

אניית המכולות Maersk Elba בנפח 13,092 TEU שנכנסה הבוקר (חמישי) לנמל חיפה למסוף הכרמל המתקדם, הכניסה באופן רשמי את הנמל המוביל של ישראל למועדון אניות הענק בעלות קיבולת של 14,000 TEU והיא האנייה הגדולה ביותר שפקדה נמל ישראלי. האנייה, כחלק מקו שירות שבועי של ברית ה-2M של חברות מארסק ו-MSC, נכנסה הבוקר למסוף הכרמל ותופעלה על ידי 4 עגורני גשר בתפוקה ממוצעת של 128 מכולות לשעת אנייה.

 

 

 

לקראת בואה של אנייה זו ואלו שיבואו בעקבותיה נבנו במסוף הכרמל חמישה עגורנים חדשים: שני עגורני גשר בעלי זרוע לשינוע 20+1 שורות של מכולות לרוחב האנייה של חברת kocks ו-3 עגורני שער של חברת koneCranes הוצבו גם הם בעורף הטרמינל.

 

בנוסף הועמקו בחודש האחרון המים במסוף הכרמל על ידי חברת נמלי ישראל כך שיוכלו לאפשר לאניות להגיע עם שוקע מירבי, או קרוב מאוד לכך. כמו כן הגיעו לנמל חיפה בשנתיים האחרונות שתי גוררות חדשות בעלות כוח סחב דחף של 70 טון (bollard pull). הגוררת ״אלעד״ הגיעה לפני חודשים ספורים בלבד על מנת להשלים את היערכות הנמל לקליטת אניות הענק.

 

מנדי זלצמן מנכ״ל נמל חיפה: ״אנו נכנסים היום לעידן חדש, ועולים רשמית לליגת העל של הטרמינלים בעולם - וזה מחייב. חשוב לזכור שאניות הענק הללו יתופעלו ברציף שיועד בעת בנייתו לשרת אניות שגודלן עד 6,000 TEU בלבד, והנה אנו ערוכים באופן מלא לקליטת אניות של 14,000 TEU. האניות המדוברות כמו זו של מארסק ואלו שיגיעו בעקבותיה עוצרות בנמלים ספורים בעולם והן לא מסתפקות בפחות משירות מהיר ומעולה. אנו ערוכים לתת שירות כזה בדיוק לאניות הללו ולכל מי שיבחר ליהנות משירותיו של נמל חיפה״.

 

מחברת נמל חיפה נמסר עוד כי "נמל חיפה הינו הנמל היחיד בישראל בעל העגורנים הדרושים, בעל עומק המים הדרוש, הגוררות הדרושות ויש שיאמרו גם היחיד שיש לו את המקצועיות והניסיון הדרושים על מנת לספק שירות מצוין לדור של אניות הענק".

 

 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 925
פייסבוק

×