גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 23.11.2017
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.512 -0.369
אירו 4.161 +0.468
ליש"ט 4.6775 +0.246
100 יין 3.1591 +0.429
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

תחזית BIMCO: מגזר הספנות עומד בפני אתגרים

תחזית הארגון למגזר ההובלה במכולות מציינת כי היצע עודף בענף צפוי להמשיך ולאתגר את המגזר בשנים הבאות. ״יש עדיפות עליונה להשיג את האיזון הנכון״. צופה הצי העולמי יצמח ב-3.3% לעומת שנת 2016
09.11.17 / 12:57
תחזית BIMCO: מגזר הספנות עומד בפני אתגרים
09.11.17
תחזית BIMCO: מגזר הספנות עומד בפני אתגרים

תעשיית הספנות תצטרך לעבור כמה מהמורות בתקופה הקרובה, וזאת בשל ירידות עונתיות צפויות בנפחים המובלים – ירידות שיגלשו עד לרבעון הראשון של השנה הבאה

 

על פי תחזית BIMCO עבור מגזר ההובלה במכולות הטיפול במצב זה, לאור הגידול בהיצע אניות חדשות, ייהפך לאתגר עונתי בפני עצמו.

 

ארגון BIMCO ציין בהודעתו כי ״בהתחשב בעובדה כי מחירי ההובלה ממשיכים לרדת באמצע אוקטובר, בולטת העובדה כי יש עדיפות עליונה להשיג את האיזון הנכון על מנת לעצור את הירידה ברווחים. תעריפי ההובלה בנתיבי חשובים נעשו כה נמוכים כך שכל הרווחים התאדו״.

 

נציין כי על פי הנתונים תעריפי ״ספוט״ ממוצעים עבור אירופה וארה״ב צנחו ב-22% מאז סוף חודש יולי.

 

כפי שצוין בהודעת הארגון, למרות תקופה קצרה של ביקוש ער תעריפי ה״ספוט״ צנחו באופן משמעותי כאשר חברות הספנות ״בחנו״ את חוזק השוק תוך שהם מוסיפים נפחים לנתיבי הסחר עד שהתעריפים ירדו.

 

״רק כשחברות הספנות פועלות כך הן יכולות לגלות את עוצמתו האמיתית של הביקוש״, כותב הארגון בהודעתו. ״למרות שהם פעלו לקצץ בשירותים רגילים במהלך ׳שבוע הזהב׳ הסיני בתחילת אוקטובר – תעריפי ההובלה המשיכו לרדת״.

 

ארגון BIMCO מוסיף ומציין בהודעתו כי במהלך חודשי מאי עד ספטמבר, גודלו של צי האניות המושבתות (העומדות על עוגן) המשיך להצטמצם ועמד על 495,000 TEU בתחילת אוקטובר השנה.

 

״עתה, כשאנחנו נכנסים לעונת החורף במהלכה קיימת ירידה בנפחים המשונעים לעומת הרבעון השלישי של השנה, ניהולו של הנפח הקיים בקווי סחר יחידים וכן בכל הרשת הגלובלית יהיה חיוני על מנת להגביל את ההפסדים״, טוען הארגון בהודעתו.

 

היצע עודף בענף צפוי להמשיך ולהיות אתגר לשנים הבאות ושמירה על מהירות הפלגה ברמות הנוכחיות יהיה קריטי על מנת להישאר על המסלול לטובת התאוששות.

 

מבחינת ההיצע, מציין הארגון כי מדובר בשנה יציבה מבחינת הוספת אניות חדשות לצי אניות המכולה, כאשר 898,000 TEU התווספו לשוק הגלובלי במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה. BIMCO צופה כי עד סוף השנה יתווספו לשוק 1.1 מיליון TEU – מספר אשר משקף 905,000 TEU יותר לעומת הנפח שנמסר במהלך 2016, אך מספר זה צפוי להשתוות לנפחים שיימסרו במהלך שנת 2018.

 

בכל הנוגע לגריטה, הארגון ציין כי במהלך תשעת החודשים הראשונים של השנה 356,000 TEU נמכרו לגריטה. בשונה משנת 2016, גילן של האניות שנמסרו לגריטה גבוה יותר (בין 19 ל-21 שנה בממוצע), וגם גודלן הפך קטן יותר.

 

על פי נתוני BIMCO במהלך 2016 גודלן הממוצע של אניות שנגרטו היה 3,373 TEU וגילן היה 19 שנה. לעומת זאת, במהלך 2017, גודלו הממוצע של האניות שנגרטו היה 2,891 TEU וגילן הממוצע היה 21 שנה.

 

הארגון מציין כי בסך הכל, ועל פי חישוביו, תחזית הארגון לצמיחת הצי העולמי עבור 2017 עומדת על 3.3% לעומת נתוני 2016.

 

 

 

 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גליון 912
פייסבוק

×