מנכ"ל חברת נמל חיפה אמר במהלך מפגש עם מנהלי חברות ההובלה כי "נמל חיפה יכול להתחרות עם נמלים בעולם אם יתנו ליוזמה הפרטית לתפוס את מקומה". ציין כי שינה תפיסה והחל להתייחס למובילים כמו לאוניות "צריך לאפשר לכל גורם במערכת הלוגיסטית לעבוד על בסיס של רווח"
מנהלי חברות ההובלה נפרדו ביום שני בערב מעמוס עוזני, מנכ"ל נמל חיפה, אשר מסיים בימים אלה את תפקידו. הפגישה נערכה במלון דן אכדיה בהרצליה בהשתתפות דוד לאסקי, סמנכ"ל לפיתוח עסקי בחברת נמל חיפה, וצבי רואמי, מ"מ רמ"ח תפעול נמל חיפה. מטרתו המקורית של המפגש היתה הידוק הקשר בין הנהלת הנמל עם מנהלי חברות ההובלה, וזאת כהמשך לתוכנית הידוק הקשרים עם ציבור הנהגים הפוקד את הנמל.
בהתייחסותו לענף ההובלה, ציין עוזני את תפקידן של חברות ההובלה כחלק מהשרשרת הלוגיסטית של הנמל, ואת תרומתן להצלחות העסקיות של הנמלים ויכולתם לעמוד בלוחות הזמנים כלפי המשתמשים בשירותי הנמלים. "עלינו להקשיב לכם", אמר עוזני למנהלי חברות ההובלה, "התרומה של חברות ההובלה להצלחת הנמל ויכולתו לעמוד בהתחייבויותיו הם פועל יוצא ממערך הובלה יבשתי שאותו מספקת מועצת המובילים והמסיעים".
עוזני הודה כי הוא שינה תפיסה בכל מה שקשור למובילים. "התחלתי להתייחס למובילים כמו לאוניות מתוך הכרה כי צריך לאפשר לכל גורם במערכת הלוגיסטית לעבוד על בסיס של רווח. בלי רווחיות לא תהיה עבודה".
"משרד התחבורה", המשיך ואמר עוזני, "לא מצליח לתרום לחיזוק מעמד הנמלים ושיפור מעמדו בין נמלי העולם. לא משום שאין הוא רוצה, אלא משום שאין לו את היכולות. הנמל אינו יחידת סמך של משרד התחבורה, מנכ"ל הנמל צריך לראות את כל המערכת ולדעת לעמוד על דעותיו המקצועיות. נמל חיפה יכול להתחרות עם נמלים בעולם אם יתנו ליוזמה הפרטית לתפוס את מקומה. בחולשתנו חיזקנו את נמל פורט סעיד שבנה רציפים ופתח מזחים לעגינה של אוניות שיכלו לעגון ברציפים שלנו לו הם היו נבנים".
עוזני אף התייחס להתארגנות העובדים בנמלים ואמר כי "חובה לשים מחסום לדרישות לא צודקות של ועדי העובדים". לעומת זאת, הדגיש עוזני, "יש לתת מענה לתביעות שיש להן הצדקה. גם העובדים מבינים שהם לא יקבלו את מה שלא מגיע להם". עוזני המשיך ואמר כי הוא מקווה שמחליפו בתפקיד ילך באותה הדרך.
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים והמסיעים, הפליג בשבחים על יכולתו המקצועית של המנכ"ל עוזני. "עוזני היה בתפקידו איש חיפה ופטריוט של הנמל", אמר בן הרוש. "הוא בלם את ניסיונות הפוליטיקאים להעביר תקציבים מנמל חיפה לנמל אשדוד, הוא פיתח את הנמל, הביא ציוד חדיש ולזכותו יש לזקוף את המעמד הבינלאומי שיש לנמל בקרב חברות עסקיות בחו"ל. הוא היה פתוח לקבל הצעות ודעות מאנשי השטח. ההפסד בעזיבתו של עוזני הוא הפסד לעיר חיפה, שהנמל עבורה הוא עוגן כלכלי רב ערך".
בן הרוש אף התייחס לחברי הדירקטוריון בנמל חיפה וציין כי מדובר באנשים בעלי הבנה מועטה בצורכי הנמלים. "עמד מולנו מנכ"ל נמל מקצוען במלוא מובן המילה. הנחמה של כולנו היא שהאיש ישולב בתפקיד רם דרג בתחום התחבורה, ואנו מקווים כי הניסיון הרב שרכש במהלך הקריירה לא יאבד למערכת".
טרם נמסרה תגובת משרד התחבורה לדברי עוזני.