הקבוצה הגישה לרשות החברות הממשלתיות הצעה להפרטת נמל חיפה הכוללת תנאים מיוחדים לטובת העובדים ו"מניית זהב" למדינה. עודד פלר: ההפרטה חיונית היום מתמיד
קבוצת אנשי עסקים ובעלי מפעלים, שהתארגנה במסגרת לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון מתוך כוונה לרכוש את נמל חיפה, הגישה לרשות החברות הממשלתיות מתווה להפרטה מוקדמת של הנמל.
הקבוצה מציעה הקמת תאגיד אשר יחזיק בתחילה בשיעורי הבעלות שנקבעו במסגרת הרפורמה בנמלים ובשלבים מאוחרים יותר יגדיל את חלקו עד כדי שליטה. עוד כוללת ההצעה כי למדינת ישראל תהיה "מניית זהב" אשר תיתן למדינה את ההכרעה בנושאים מהותיים לאומיים.
על פי ההצעה מוצעים לעובדי הנמל תנאים מיוחדים כגון: לעובדי נמל חיפה תינתן האופציה לרכוש מניות או אופציות למניות בתאגיד הנמל, אשר בסופו של דבר יעניקו להם אחזקה של עד 25% מכוח ההצבעה באסיפה הכללית ובדירקטוריון.
מערכת יחסי העבודה אמנם נקבעה בהסכם הרפורמה בנמלים, אולם אנשי העסקים מציעים כי למשך תקופה מוגבלת, אשר תהווה "תקופת הסתגלות", יינתנו למניות אשר יוקצו לעובדים זכויות יתר בכל הנוגע להצבעות באסיפה הכללית ובדירקטוריון בענייני הסכמי עבודה ויחסי עבודה. עוד הם מציעים כי בוועדות הדירקטוריון מכל סוג שהוא (לרבות ועדות העוסקות בכספים, תקציב ומינוי מנהלים ועובדים), תהייה לעובדים נציגות קבועה.
לאחר תקופה, אשר תוסכם בנפרד, יונפקו מניות התאגיד לציבור, הנפקה אשר תאפשר לבעלי המניות, לרבות העובדים, סחירות במניות התאגיד ובכך לתת שווי ממשי למחזיקים במניות.
נשיא לשכת המסחר חיפה, עודד פלר, מציין כי לקבוצת אנשי העסקים יכולת פיננסית משמעותית וכן המומחיות הדרושה לניהול ולקידום הנמל: "הקדמת ההפרטה של נמלי ישראל בכלל ושל נמל חיפה בפרט, חיונית היום יותר מתמיד. כמעט מדי יום אנו שומעים על שיבושים כאלה ואחרים בנמלי ישראל. הנזקים למשק הם אדירים ואנו מחמיצים שעת כושר להציב את נמלי ישראל כנמלים המובילים במזרח התיכון. גישה נכונה ובעלת מעוף, שבה נמל חיפה יעבור לידיים פרטיות ויוכל להתפתח כראוי, תוכל למצב נמל זה כשער המרכזי באגן המזרחי של הים התיכון, כנמל המוביל ממנו ייצאו סחורות ומטענים לכל האזור. אין מדובר בחלומות: כבר עכשיו עוברים דרך הנמל מטענים שיעדם הרחק מעבר לירדן. זו שעת כושר לא רק לכלכלת ישראל אלא גם לסיכוייה להשתלב באזור. אך אם לא יינקטו צעדים מהירים, אנו עלולים להחמיץ את שעת הכושר" אמר עודד פלר.