בהודעה נכתב כי עלויות התפעול של השרותים מ/אל ישראל ממשיכים להתייקר באופן משמעותי, ובמיוחד עלויות התפעול של אניות המכולה והתייקרות בדמי החכירה. לכן, על פי ההודעה, על מנת לאפשר לחברי הקונפרנס להמשיך ולספק לקהל הלקוחות שירות אמין ויעיל, עולה הצורך לייקר את דמי ההובלה.
עקב כך, עלויות ההובלה למטענים מ/אל ישראל אל/מ אזורי הסחר של אנגליה, צפון מערב אירופה, סקנדינביה והים הבלטי יועלו באופן הבא:
ביבוא לישראל – תוספת של 100$ ל- TEU, החל מה- 7 באוקטובר 2003.
ביצוא מישראל – תוספת של 50$ ל- TEU, החל מה- 1 בדצמבר 2003.
אל קונפרנס EMTA משתייכות חברות הספנות Ellerman, Iscont Lines, K Line, Maersk Sealand, MSC, Bulcon, P&O Nedlloyd, Safmarine, Turkon Lines, Zim.
לחץ/י כאן לצפייה בהודעה המקורית של EMTA
ההעלאה לאחר פגישה עם אגוד המשתמשים בהובלה ימית שהסתיימה ללא תוצאות
בפגישה, נציגי קונפרנס EMTA ביקשו להעלות את דמי ההובלה בתוספת של כ- 150$ ל- TEU ביבוא, החל מה- 1 באוקטובר, וב- 75$ ל- TEU ביצוא, החל מה- 1 בדצמבר. חברי צוות המשא ומתן של איגוד המשתמשים הביע התנגדות לגובה ההעלאה והציע הצעה נגדית של תוספת של כ- 25$ למכולת יבוא ו- 12.5$ למכולת יצוא.
הפגישה הסתיימה ללא שום תוצאות, וככל הנראה כתוצאה מפגישה זו, שלא הובילה להסכמה בין הצדדים, החליטה הנהלת הקונפרנס להעלות את דמי ההובלה.