גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 18.08.2018
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.669 -0.515
אירו 4.1791 -0.303
ליש"ט 4.6642 -0.401
100 יין 3.3139 -0.4
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

יהודה לוי בכנס PORT2PORT: גלובוס תפעיל בקרוב מערכת אוטומטית באחד מאתריה

לוי, אשר משמש כדירקטור בחברה והינו אף אחד מבעליה, ציין כי החברה בוחנת את נושא האוטומציה וכי עקב המחסור החמור בכ״א הכניסה לתחום היא בלתי נמנעת. העריך כי בתקופה הקרובה יהיה שינוי במחירי הלוגיסטיקה
02.08.18 / 12:32
יהודה לוי, דירקטור ומבעלי חברת גלובוס. לבחון פעילות תפעולית בשעות הלילה
02.08.18
יהודה לוי, דירקטור ומבעלי חברת גלובוס. לבחון פעילות תפעולית בשעות הלילה

יהודה לוי, דירקטור ומבעלי חברת גלובוס, השתתף בפאנל מומחים במסגרת כנס PORT2PORT 2018 אשר נערך בהנחיית איציק דנה ועסק ב״לוגיסטיקה של המחר״. 

 

לוי חשף בפני משתתפי הפאנל וצופיו את האתגרים בפניהם עומדת גלובוס וסיפר על הגידול בפעילות. ״יש לנו צמיחה מגידול אורגני של לקוחות קיימים, מפעילות של לקוחות קטנים עם קצת מעל 100 משטחים שמזהים שעדיף להם לעבוד עם חברה מקצועית, ובנוסף קיימת מגמה ברמה הארצית של מכרזים ממשלתיים של חברות מאוד גדולות כמו התעשייה האווירית והמשטרה שנותנות אופק לפעילות רב-שנתית״. 

 

לוי התייחס לנושא האי-קומרס ואמר כי חברת גלובוס קיבלה החלטה אסטרטגית לא להיכנס לפעילות בתחום, וזאת למרות הצמיחה הצפויה בפעילות זאת. ״אנחנו מאחלים לכל מי שעוסק בתחום בהצלחה, ובוחרים להישאר קרוב ללקוחות שלנו בתחום התעשייה, ומחזקים את השרשרת הלוגיסטית הספציפית הזאת״, ציין לוי.

 

צפו בוידיאו של יהודה לוי מכנס PORT2PORT:

 

 

לוי התייחס לנושא האוטומציה והמחסנים האוטומטיים וטען כי הדבר נובע בעיקר בשל השפעתם של שלושה פרמטרים שהם נושא כוח האדם, התפוקות וסוג האוטומציה. ״נושא האוטומציה מחייב התאמה של פעילות למחסן אוטומטי, אבל היום כחברת 3PL קשה למצוא לקוח שיתחייב לפעילות מסוימת שמתאימה לאוטומציה לטווח ארוך אשר תצדיק את ההשקעה. אוטומציה יכולה לפתור בעיות כוח אדם אבל היא לא יותר זולה מכוח אדם מבחינת עלויות, השקעה והחזר על ההשקעה (ROI). אבל היות ואנחנו נתקלים בבעיית כוח אדם ברמה היומיומית ואני מאמין שזו בעיה כאובה עבור כל החברות פה - אז לא יהיה מנוס מלהכניס אוטומציה בחברות 3PL. כיום, אין בישראל חברה שמפעילה מערך אוטומטי מלא אלא השלמות או טכנולוגיות כאלו או אחרות שנכנסות כדי לייעל תהליכים״. 

 

לוי המשיך ואמר כי ״אנחנו בגלובוס עובדים הרבה זמן על בחינת הנושא האוטומטי – עלות מול תועלת, באיזה אתר מבין אתרי החברה, ובקרוב נעלה עם מערכת אוטומטית לאוויר באחד מהאתרים שלנו, ואני מקווה שזו תהיה רק הסנונית הראשונה ובעקבותיה רק נמשיך להשקיע באוטומציה״. 

 

לוי הרחיב בנושא הכאוב של מחסור בכוח אדם ואמר כי למרות שהחברה משקיעה בהכשרה של העובדים במקרים רבים אחרי תקופה קצרה יחסית העובדים מפסיקים להגיע לעבודה, וזאת משום שמצאו עבודה חדשה עם שכר קצת יותר גבוה. לוי ציין כי אחת הבעיות למחסור בכ״א היא השכר הנמוך יחסית שמקבלים העובדים לצד יוקר המחייה הגבוה במדינת ישראל. ״באירופה לא קיימת בעיה כזאת. אנחנו מסתובבים במרכזים לוגיסטיים באירופה ופוגשים אנשים צעירים, דור שני, לפעמים דור שלישי, לעובדי מחסנים ולמלגזנים, והם גאים במקום עבודה שלהם. וזה כי העובדים שם מצליחים להתפרנס בכבוד משכר של מחסנאי או מלגזן״.

 

לוי המשיך ואמר כי יוקר המחייה גורמת לכך כי לחברה עצמה יש עלויות תפעוליות גבוהות, עלויות נדל״ן גבוהות ובסופו של דבר החברה גם צריכה להרוויח כסף, וטען כי לדעתו לא תהיה ברירה אלא להעלות את המחירים בקרוב. ״גם בלוגיסטיקה התעשייתית תהיה להערכתי שינוי במחירים בתקופה הקרובה״. 

 

לוי התייחס גם לפעילות ה-3PL של גלובוס ואמר כי החברה שלו, כמו גם של כל המשתתפים האחרים בפאנל, ערוכה לתת שירותים מקצה לקצה לכל חברה שתבחר לעשות כן, אך ציין כי החברות בישראל מצדן אינן ערוכות להוציא החוצה את הפעילות הלוגיסטית שלהן, וזאת מטעמים פנימיים של החברות עצמן. ״זה קורה בעיקר בחברות הגלובליות כי זו התפיסה בחברות כאלה שיודעות להפיק את כל ההטבות מהעברת הפעילות לספק חיצוני והתמקדות בעסקי הליבה שלהם״.

 

לוי התייחס גם לעומס בכבישים שפוגע לעיתים גם בסבבים של שרשרת ההפצה ומשפיע גם על המחיר. לוי המליץ לעבור כמה שניתן לפעילות בשעות הלילה על מנת לחסוך בעלויות, לעלות בתפוקות וגם לחסוך בתאונות. ״מדינת ישראל נמצאת בפיגור של 600 מיליארד שקל בהשקעה בתשתיות תחבורה שזה אומר כבישים, גשרים, רכבות וכולי. אנחנו רחוקים מאוד ממה שקורה באירופה, והפתרון לא יגיע תוך שנה-שנתיים״. 

 

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 921
פייסבוק

×