גודל גופן: א א א
×
לוח הפלגות
חיפוש הפלגות כללי
יש לבחור נמל בארץ
יש לבחור נמל בחו"ל
יצוא מהארץ
יבוא לארץ
מחשבוני המרה
שערי מטבע יציגים
תאריך עדכון: 16.01.2019
יחידות מטבע השער % שינוי
דולר 3.67 +0.355
אירו 4.1953 +0.074
ליש"ט 4.7175 +0.308
100 יין 3.3832 -0.012
מחשבון המרה מט"ח
מחשבוני עזר
אורך שטח נפח משקל
cm
m
km
inch
foot
yard
mile
נקה
square cm
square m
square km
square inch
square yard
square mile
נקה
cc
litre
cubic m
cubic inch
cubic yard
gallon
נקה
kg
short ton
long ton
lb
oz
נקה
חישוב משקל נפחי
סידור עבודה בנמלים

בשם התחרות

כל משתתפי פאנל התשתיות שהתקיים במסגרת ועידת "PORT2PORT" היו תמימי דעים בדבר הצורך בפתיחת השוק הימי לתחרות, אחריות הממשלה למצב ולשינוי סדרי העדיפויות
17.06.14 / 15:32
בשם התחרות
צילום: רוני שיצר
בשם התחרות
צילום: רוני שיצר
בשם התחרות

כותרת רדפה כותרת במהלך פאנל "התשתיות הלוגיסטיות במדינת ישראל" שנערך אתמול (ב') במסגרת הוועידה השנתית PORT2PORT 2014 בהנחיית העיתונאי גדי סוקניק.

 

לאחר ששר התחבורה ישראל כץ פתח את הוועידה והכריז שנמלי הים לא יתנהלו מעכשיו יותר על ידי הוועדים, אלא על ידי ההנהלות, פתח מנכ"ל נמל חיפה מנדי זלצמן בתגובה לשאלה שהיפנה אליו סוקניק וביקש לסנגר על עובדי הנמלים ככלל: "ציבור קהיליית הים נוטה לעשות הכללות ולייחס לעובדי נמל אשדוד דברים אלה ואחרים, בעוד ומרבית עובדי הנמל הם אחראים וישירים. בואו לא נמהר ונשפוט. נמל אשדוד עובר טלטלה, שאני בטוח שתשפר את התחרות".

 

נשיא לשכת הספנות ד"ר יורם זבה התייחס לאחריותה של ממשלת ישראל בנוגע למתרחש בנמלים: " לפני שנה אמר שר התחבורה, באותו מקום, דבר מעניין: 90% מהממשלות בעבר אחראיות למה שקורא בנמלים. הרבה יותר מטרידה אותי ההתנהלות בנמלים, למשל החוסר בכוח האדם בנמל אשדוד, שמתקיים כבר כשנתיים".

 

סוקניק: "מה, נגמרו קרובי המשפחה?".

 

זבה: "חוסר כוח אדם הוא דבר טבעי. אי אפשר לגייס עובדים חדשים במסווה של שמירה על נוהל. לכן אנו נמצאים במצב שאונייה יכולה לבוא לנמל, ואם היא כבר זוכה להיכנס, היא מקבלת רק יד אחת ומקבלת עונש ומשלמת יותר. בלומנטל עושה היום הרבה מאוד על מנת להתמודד עם הדבר הזה".


מנכ"ל בפועל של נמל אשדוד יצחק בלומנטל התייחס בדבריו גם לחקירה המתנהלת נגד חלק מעובדי הנמל: "הנושא הזה הוא מביך וחמור ברמה הלאומית. מתנהלת חקירה ממשלתית ובסופה נדע מה שקורא. הסיטואציה שבה היו עסקים פרטיים של חברי ועד, או של קרובים של חברי ועד, היא לא בריאה, וההסתדרות מבינה היום את הדבר הזה. אסור שהדברים מצידנו כמנהלים יתנהלו כך".


גם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי התייחס לנושא: "אף אחד פה בפאנל הוא לא שוטר. גם השר לא. נחכה עד שהמשטרה תמצה את החקירה. במבחן התוצאה, כשמעבירים למעלה מ-500 מיליון שקל דיבידנד, אני לא מבין איך כולם לא בסדר. אבינעם שושן אומר: 'טעינו, אנחנו מכים על חטא'. אי אפשר לחתוך DNA שמתנהל כבר 50 שנה באבחת סכין אחת".

 

 

מנכ"ל קבוצת ממן עופר לינצ'בסקי, שבעבר אף כיהן מנכ"ל הרכבת, התייחס לבעייה מנקודה של בעייתיות תשתיתית: "הדברים הללו קורים בגלל התלות האדירה שיש בתשתית מצ'וקמקת וארכאית. גם הממשלה לא יכולה לנקות את עצמה מאחריות, בגלל שדיבורים על הקמת נמלים חדשים לוקחים עשרת שנים, בגלל שכל מכרז של המדינה זה - כמה אתה משלם לי יותר. אף מילה על שירות ועל תשתיות. זה נובע מלחץ וממצוקה, בגלל שהתשתיתהיא לקויה".

 

מנכ"ל קבוצת פרידנזון רמי פרינזון הסתכל על הדברים מנקודת ראותו של המשתמש: "מילה כמשתמש: אנו מסיימים הקמה של תחנת כוח בדרום ביחד עם חברה ספרדית. מנהלת החברה אמרה לי שבפרויקט הבא, הם יביאו את הציוד דרך נמל לטקיה ולא מנמל בישראל. כל ההתנהלות היא של חוסר ודאות ושל עולם שלישי. השיטה היא שהדברים לא ברורים מבחינת תעריפים ותאריכים. כל האווירה היא לא טובה, וגורמת למשקיעים זרים להסס לפני שהם נכנסים לפה".


זבה: "אף גרוש מהדיבידנדים ששילמו הנמלים לא מגיע לממשלה; הדיבידנד בא מרגולציה שבאה משחיתות כלכלית. הממשלה אחראית על רגולציה, על תקנות, על כוח האדם. צריך שתהיה אחריות לנהל את העבודה  כפי שצריך, בעוד שנזקים בסכומים הרבה יותר גדולים נגרמים למשק.

 

"הטרמינולוגיה של ארבעה נמלים לא נכונה. מדובר על שני רציפים, שמתווספים לקיימים, ועל רפורמה. אם היו מקימים את ארבעת הרציפים החדשים במסגרת חברות הנמל הקיימות, העובדים היו שולחים בונבוניירה לשר התחבורה. אבל פה מדובר ברפורמה.

 

אדרי: "השר אומר - יוקר המחיה. זה לא קשור בעבודה. זה קשור בתעריפים, אותם קובעת המדינה. אז שיטפלו קודם בתעריפים. הפנמנו מה שקשור ברפורמה ורק ביקשנו דבר אחד – תמונת ראי. תנו לנו אותו הדבר ואפשרות להתחרות".


זלצמן: "נמל סינגפור עבר רפורמה, שבה לקחו את הרציפים הקיימים של הנמל הציבורי הכי יעיל בעולם והפריטו את הרציפים בכדי להתחרות עם נמלי מלזיה. פה באה הבעלים (המדינה) ואמרה שהיא רוצה להתמודד עם נמלים נוספים בים התיכון, נבנה טרמינלים חדשים וגם נקבע את ההבעלות. אנחנו צריכים להרים אתהכפפה ולהיות מסוגלים להתחרות ברציפים החדשים. אי אפשר לשרוד עם 60% עלות שכר מסך ההכנסות".

 

בלומנטל:  "כניסה לתחרות היא גם התייעלות בשיטות העבודה. אנו צריכים לעשות שינוי מאוד משמעותי של יעול שיטות העבודה. אם רוצים להיכנס לתחרות, אין יותר מקום לעובדים שמסתכלים על העבודה".

 

לינצ'בסקי: "אם אומרים שבנמלים הקיימים אנחנו צריכים להעמיק רציפים קיימים בשביל להתחרות, צודקים. אני מתעקש שבסוויספורט, המתרה שלי, תהיה התאגדות עובדים, אחרת יש תחרות לא הוגנת".

 

אדרי: "במכרז האחרון ברשות שדות התעופה, עובדי והנהלת ממן התאגדו יחד בשביל לשמור על מקום העבודה של 800 עובדים".

 

מנכ"ל ק.א.ל איל זגגי: "הסיטואציה תחרותית עושה רק טוב. אם יש תחרות, יש שוק. השמיים הפתוחים גורמים לנו ולכולם רק טוב, כי אין ברירה. גם לנו זה גורם קושי, אבל עדיין זה עושה טוב".

 

זבה: "כל החוף המזרחי והדרומי של ארצות הברית זה ארגון עובדים אחד. כל הסוורים מרוויחים את אותה משכורת. אני מעריך שגם עובדי הנמלים החדשים יהיו מאוגדים, כפי שהם שמאוגדים בכל העולם. גם אם הניהול היה יוצא מן הכלל והעבודה מתבצעת כסדרה, היו צריכים רציפים חדשים.

 





המגזין הדיגיטלי
גיליון 926
פייסבוק

×