משרד הכלכלה: אגף בכיר חדש לענפי המסחר והשירותים

האגף החדש יעסוק בכל ענפי המסחר והשירותים אשר מהווים נתח משמעותי מכלכלת ישראל. בראש האגף החדש יעמוד יאיר אלבין אשר נבחר על ידי ועדת הבוחנים בנציבות שירות המדינה


12:16 ,31.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ועדת הבוחנים בנציבות שירות המדינה בחרה ביאיר אלבין לתפקיד מנהל אגף בכיר מסחר ושירותים במשרד הכלכלה והתעשייה, והוא צפוי להתחיל את תפקידו בחודש מרץ 2022.

 

יאיר אלבין החל את דרכו במשרד הכלכלה והתעשייה בשנת 2014. עם תום קורס הצוערים של המשרד, כיהן כראש ענף (צוער) במחלקה להסכמי סחר בילטראליים, באגף מדיניות והסכמי סחר במינהל סחר חוץ. בשנת 2016 יצא אלבין להקים נספחות כלכלית חדשה בצ׳נגדו, אשר אחראית על אזור דרום-מערב סין. הוא כיהן כראש הנספחות הכלכלית בצ׳נגדו עד 2019, אז עבר לכהן בתקן הציר הכלכלי בבייג׳ין, בירת סין.

 

אלבין בן 37 נשוי + 2, בעל תואר ראשון משולב בכלכלה ויחסים בין-לאומיים מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בפילוסופיה של המדעים והרעיונות מאוניברסיטת תל-אביב. הוא משרת בדרגת סרן במילואים ביחידה מודיעינית בצה״ל, בה צבר ניסיון כקצין מודיעין וכמנתח מערכות מידע. כמו-כן, הוא בעל ניסיון בעבודה בתחומי הייעוץ העסקי והמחקר הכלכלי.

 

לראשונה יוקם במשרד הכלכלה אגף בכיר מסחר ושירותים, אשר יעסוק בכל ענפי המסחר והשירותים אשר מהווים נתח משמעותי מכלכלת ישראל, 60% מהיקף המועסקים במגזר העסקי ו-65% מהתוצר העסקי. ענפים אלו כוללים את ענפי הקמעונאות, סיטונאות, שילוח ובלדרות, שירותי אירוח ואוכל, שירותים מקצועיים, שירותי ניהול ותמיכה וענפים נוספים.

 

לאור מרכזיותם של ענפים אלו בכלכלת ישראל, ובהמשך להמלצות הועדה לקידום כלכלי של ענפי המסחר והשירותים, אגף זה יהיה אחראי על פיתוח תחום המסחר והשירותים במדינת ישראל, בניית מומחיות ענפית, קידום והטמעת אוטומציה ודיגיטציה, הפחתת רגולציה ובירוקרטיה ושיפור הסביבה העסקית של ענפי המסחר והשירותים בישראל.

 

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: ״עסקי המסחר והשירותים מהווים מנוע צמיחה משמעותי למשק הישראלי. החלטתי כי נכון לתת לכך ביטוי בהקמת אגף בכיר שיתכלל את הנושא ויהווה כתובת מקצועית לשיפור הסביבה העסקית וקידומה״.

 

לין: מהלך זה הוא הכרח המציאות

 

עו״ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בירך את שרת הכלכלה על שהשלימה תהליך הקמת אגף בכיר במשרד הכלכלה שיעסוק בכל ענפי המסחר והשירותים.

 

לין אמר כי ״מהלך זה הוא הכרח המציאות על מנת שההחלטות במשרד הכלכלה והתעשייה תתקיימנה תוך ראייה כוללת של צרכי המשק והכלכלה ולא תוך הטיה סקטוריאלית כפי שהיה נהוג בעבר במשך עשרות שנים. האגף החדש יאפשר קבלת החלטות מאוזנות ונכונות של משרד הכלכלה בקידום משק המדינה וימנע גם העדפות סקטוריאליות. זוהי קריאה נכונה של השינויים שעברו על מבנה המשק בישראל והפנמה של הפוטנציאל העצום הטמון במגזר המסחר והשירותים במשק.

 

״איגוד לשכות המסחר דרש מזה שנים להקים אגף זה, על מנת שמגזר המסחר והשירותים, שהוא המעסיק הגדול במגזר העסקי והמהווה את מנוע הצמיחה החשוב ביותר ביצירת מקומות עבודה יקבל את מקומו הראוי בחשיבה הכלכלית של המדינה.

 

העובדה כי בשנת 2021 יצוא השירותים עלה על יצוא המוצרים מעידה על השינויים החשובים שנעשו במבנה המשק. ראוי לציין במיוחד כי ייצוא שירותים חסין יותר להתייקרויות ושינויים בשער המטבע״.