התעשיינים חושפים: בדיקה שתחזיר את העובדים לעבודה למרות חשיפה למאומת

עובדים שנחשפו למאומת קורונה, יוכלו לראשונה להיבדק בדיקת אנטיגן רשמית במקום עבודתם, ולחזור ישר לעבוד במידה ונמצאו שליליים בבדיקה. המיזם יתחיל בשלב הראשון בקרב כ-350 חברות תעשייתיות ברחבי הארץ


10:46 ,09.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

התאחדות התעשיינים בתיאום עם משרד הבריאות יוצאים במיזם חדש וראשון מסוגו: עובדים שנחשפו למאומת קורונה, יוכלו לראשונה להיבדק בדיקת אנטיגן רשמית במקום עבודתם, ולחזור ישר לעבוד במידה ונמצאו שליליים בבדיקה. תוצאות הבדיקה ידווחו ישירות על ידי החברה למשרד הבריאות ובכך יאפשרו למשרד ניטור ובקרה מקצועיים של היקף המאומתים.

 

הבדיקה תתבצע באמצעות ״נאמן קורונה״ שיוסמך בחברה לביצוע הבדיקות, על ידי חברת AID GENOMICS. הבדיקה תתבצע בכניסה לשערי החברה, ונאמן הקורונה ידווח על התוצאות באמצעות מערכת ממוחשבת למשרד הבריאות.

 

מיזם ייחודי זה יאפשר לראשונה לצמצם את היקף העומס במתחמי הבדיקה ההמוניים, ולמנוע מצב של שיבוש קווי הייצור בישראל ומחסור במוצרי יסוד כמו מזון, כעת כשמספר העובדים הנחשפים והמאומתים לנגיף עולה דרמטית.

 

המיזם יתחיל בשלב הראשון בקרב כ-350 חברות תעשייתיות ברחבי הארץ, שמעסיקות כ -120 אלף עובדים. בשלב השני המיזם יתרחב למאות חברות נוספות במשק.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״מאז פרוץ הנגיף, אנו פועלים בהתאחדות התעשיינים על מנת לנהל את גלי התחלואה בתעשייה ובהייטק באופן מיטבי, על אף תנאי אי ודאות קיצוניים, הן ברמת התחלואה והן ברמת ההנחיות המשתנות.  גם בגל הנוכחי נמשיך ונעניק מענה מלא ומהיר לתעשייה ולהייטק הישראלי, על מנת שנוכל להמשיך ולייצר בכל הכוח. יש לציין כי שיתוף הפעולה המהיר של משרד הבריאות היה קריטי להרמת הפרויקט ואני מבקש להודות על כך לשר הבריאות״.

 

שניר זנו, מנכ״ל AID GENOMICS: ״מערך דיגום מהיר ומוסדר יאפשר להימנע מסגרים ומגבלות והמשך פעילות כלכלית שוטפת. אסור לתת לקורונה לפגוע בשגרת החיים שלנו – צריך לאפשר לגלגלי המשק להמשיך לפעול וניתן לעשות זאת באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ומערך נאמני קורונה שמעבירים נתונים מהשטח בזמן אמת למשרד הבריאות. כיום יש בידנו את הידע והניסיון, לצד טכנולוגיה מתקדמת, וזהו יתרון משמעותי בימים בהם כל מערך החיים מתערער״.