משלחת עסקית רשמית ראשונה מישראל לדובאי

מטרת המשלחת להניח תשתית לפיתוח מואץ של שיתוף הפעולה בין המגזרים העסקיים של שתי המדינות ועם המוסדות המובילים בתחומי התעשייה, הסחר וההשקעות בדובאי. בין חברי המשלחת: עו״ד אוריאל לין, ד״ר רון תומר, אדיב ברוך ואבשלום וילן


11:30 ,09.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת עסקית רשמית ראשונה של ראשי הארגונים העסקיים בישראל יוצאת השבוע לדובאי בהשתתפות נשיא איגוד לשכות המסחר עו״ד אוריאל לין, נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, יו״ר מכון היצוא אדיב ברוך המייצג את פיתוח קשרי הסחר מטעם מדינת ישראל, ויו״ר התאחדות חקלאי ישראל אבשלום אבו וילן.

 

עם המשלחת יצאו גם: אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר הוועדה הבינלאומית; דוד קסטל, נשיא לשכת המסחר והתעשייה של חיפה והצפון; זאב לביא, סמנכ"ל קשרים בינלאומיים באיגוד לשכות המסחר; גדי אריאלי, מנכ"ל מכון הייצוא; סבין סגל, סמנכ"ל קשרי חוץ במכון הייצוא; חגי אדרי, סמנכ"ל קשרי ממשל ותעשייה קטנה ובינונית בהתאחדות התעשיינים; דן קתריבס, מנהל אגף סחר חוץ וקשרים בינלאומיים בהתאחדות התעשיינים; מיכל תוסיה-כהן, דוברת התאחדות התעשיינים.

 

מטרת המשלחת להניח תשתית לפיתוח מואץ של שיתוף הפעולה בין המגזרים העסקיים של שתי המדינות ועם המוסדות המובילים בתחומי התעשייה, הסחר וההשקעות בדובאי. כמו כן, לקדם את  פעילות סחר חופשי אל מדינות המפרץ, מזרח אפריקה ודרום אסיה באמצעות אזורי הסחר הייחודיים של איחוד האמירויות. המשלחת יוצאת לדובאי בהזמנת לשכת המסחר והתעשייה של דובאי, בראשות חאמד בואמים H.E. Hamad Buamim)), נשיא ומנכ"ל הלשכה, המשמש גם בתפקיד יו״ר ארגון ה WCF – World Chamber Federation.

 

במהלך ביקורם בדובאי, חברי המשלחת  יפגשו עם   ראשי המשק המקבילים באיחוד ויכירו  את מרכזי הסחר המרכזיים בדובאי שיעמדו כעת לראשונה גם לרשות אנשי עסקים הישראלים, כגון אזורי הסחר החופשי של דובאי, מתחם אקספו 2020, נמל ג׳בל עלי מהנמלים הגדולים בעולם, חברתDP  WORLD  ומרכז התערוכות והירידים של דובאי WTC.

 

הארגונים העסקיים מעריכים כי היקף הסחר בין המדינות יכול להגיע כבר בעתיד הקרוב למיליארדי דולרים מדי שנה ואף מעבר לכך, כשעיקר היצוא הישראלי לאמירויות צפוי להתמקד בטכנולוגיה הישראלית המתקדמת בתחומים כגון סייבר, ציוד רפואי, טכנולוגיה חקלאית, אנרגיה סולארית, התפלת מים, פרמצבטיקה ועוד. עוד לפני הסכם השלום התקיימו קשרי מסחר לא רשמיים בין ישראל לאיחוד האמירויות דרך מדינות מתווכות באירופה וארצות הברית, וכעת קשרים אלו יהפכו לישירים ורחבים יותר. זה כבר מספר שנים שדובאי מושכת השקעות זרות רבות בעקבות הכרזתה כאזור סחר חופשי והיעדר מיסים על הכנסות. מדיניות שהפכה אותה למוקד עסקי בינלאומי, וכעת גם אנשי עסקים מישראל, תעשיינים ויבואנים, יוכלו ליהנות מהטבות הסחר החופשי של המדינה ולהשתמש בה כשער החדש של ישראל לסחר עם מדינות אפריקה, אסיה והודו.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר: ״אנו גאים להוביל את המשלחת העסקית הרשמית הראשונה של ישראל לאיחוד האמירויות, צעד היסטורי שיכול להוביל לפריחה ביחסי הסחר בכל אזור המזרח התיכון ואפריקה. כבר היום מתקיימים יחסי סחר לא פורמאליים עם האמירויות, אך כעת נוכל לכונן יחסים רשמיים, אשר ללא ספק יצרו מערכת ענפה של יצוא ויבוא ויקרבו בין המדינות הן בהיבט המסחרי והכלכלי, והן בהיבט המדיני חברתי. לתעשייה הישראלית יש טכנולוגיה חדשנית ומתקדמת במגוון רחב של תחומים שיכולים לשרת את האמירויות ולהוביל אותם קדימה לעבר העידן הטכנולוגי הבא. לכל זה חשיבות רבה תמיד וביוחד בימי הקורנה כאשר התעשייה הישראלית מחפשת שווקים חדשים שיכסו על הפגיעה של הקורונה הכלכלית ואנו בהתאחדות התעשיינים עושים את המירב כדי לסייע״.

 

נשיא איגוד לשכות המסחר עו״ד אוריאל לין: ״הסכמי השלום עם איחוד האמירויות הינם בשורת שלום אמיתית שהשפעתה תעמיק ותתרחב. בצד הממד המדיני, חשוב מאוד גם הצד הכלכלי. הפוטנציאל הוא גדול ומרשים, ובהחלט יתרום לשדרוג אמיתי של כלכלת ישראל בראייה רחבה. לנו יש הרבה מה להציע להם, ולהם יש אינטרסים בפיתוחים המתקדמים של ישראל, כמו התפלת מים; ניהול יעיל של מערכות מים והשבחת מים; פיתוחה של אנרגיה סולרית המחליפה את השימוש בנפט גולמי ומוצריו; חקלאות מדבר מפותחת ועוד. בנוסף, בארצות המפרץ קיים ביקוש גדול למזון, כימיקלים, מוצרי פלסטיק, ציוד רפואי, שירותים רפואיים ובטחון פנים; כמו גם בשירותי תוכנה מחקר ופיתוח שלישראל יכולות מוכחות המוערכות בכלל העולם. כמובן שתהיה גם תנופת פעילות בכיוון הנגדי של יצוא מהאיחוד האמירויות אל ישראל במוצרי נפט, שירותי תיירות ועוד. גם בתחום ההשקעות ההדדיות המרחב פתוח - לאמירויות קרן השקעה של 1.3 מיליארד דולר, ויש להם עניין בהשקעה בטכנולוגיות המפותחות בישראל. נקווה מאוד שאפשרויות כלכליות אלה, מעבר להסכמי השלום, יולידו גם יחסי ידידות של אמת בין האוכלוסיות של שני העמים״. 

 

יו״ר מכון היצוא אדיב ברוך: ״אני מברך על שיתוף הפעולה בין הארגונים הכלכליים לפעול ולצאת ביחד לאיחוד האמירויות למען התעשייה הישראלית. המשלחת, שתיפגש עם גופים כלכלים מקבילים הינה אירוע היסטורי המהווה בסיס ליצירת הזדמנויות עסקיות עבור התעשייה הישראלית. אנחנו פועלים במרץ לבניית תשתית מקצועית ביותר לקידום החברות הישראליות בשווקים החדשים שהסכמי השלום פתחו בפנינו. אני סמוך ובטוח שהמפגש הזה יניב תוצאות משמעותיות לשנים הבאות. מכון היצוא בשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ומשרד החוץ ימשיכו לפעול לקידום החברות הישראליות וליצור הזדמנויות עסקיות בשווקים החדשים״.