רון תומר לשר הבריאות: עכשיו הזמן לעזור לנו לצמוח

שר הבריאות ניצן הורביץ נפגש בחמישי האחרון עם נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, על מנת לדון בשורה של נושאים רגולטוריים אשר נוגעים לתעשייה


11:34 ,30.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

כבר בתחילת הדיון השר החמיא לתעשייה הישראלית ואמר כי ״ההתגייסות שלכם למען המשק הישראלי במשבר הקורונה הייתה מדהימה. הוכחתם בזמן אמת עד כמה חשוב לשמור על העצמאות הייצורית של ישראל. זאת בנוסף לחשיבותה הגדולה של התעשייה ביצירת מאות אלפי מקומות עבודה במשק, ובפריפריה בפרט״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים הודה לשר הבריאות על הדברים ואמר כי ״אין ספק שמשבר הקורונה היה הזמן של התעשייה הישראלית להוכיח את עצמה, והיא אכן עשתה זאת מעל ומעבר. עכשיו זה הזמן שלכם בממשלה לבוא לקראתנו ולעזור לנו לצמוח כדי שנוכל להמשיך לשמור על אותה עצמאות ייצורית, ולהוביל את ישראל ליציאה מהמשבר אל עבר כלכלה חזקה ויציבה יותר״.

 

לאחר מכן דנו הצדדים בשורה של נושאים המקשים כיום על התעשייה, בהם הצורך להגביר את התחרותיות של תעשיית התרופות מול העולם ושימור פעילותה בישראל, שורת איסורים המונעים יצוא וייצור של מוצרי קנאביס, הרפורמה המתגבשת בתחום המזון ואי ודאות רגולטורית המקשה על התעשייה לתכנן את התנהלותה קדימה בשל חוסר יציבות.

 

בתום הדברים, השר אמר להנהלת ההתאחדות כי הקשיב לקשיים בקשב רב, ויפעל ככל שביכולתו על מנת לעזור לתעשייה הישראלית, כך שתוכל להמשיך לייצר ולצמוח, ללא משקולות רגולטוריות שאינן הכרחיות ובודאות רגולטורית מקסימלית.