תומר בוועדת הכספים: הגיע הזמן להזיז את החופש הגדול

יו״ר המעסיקים ונשיא התאחדות התעשיינים תקף במהלך סקירה מיוחדת של מצב התעשייה את לוח החופשות בבתי הספר. תומר: בשנה האחרונה הוכחנו שניתן לעבוד אחרת. הגיע הזמן להזיז את החופש הגדול כך שיתקיים באוגוסט ובתשרי


13:48 ,28.06.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

יו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים ונשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, הציג בסקירה מיוחדת בוועדת הכספים של הכנסת את מצב התעשייה והמגזר הפרטי ואמר כי לוח חופשות התלמידים הנוכחי תוקע את המשק.

 

לדברי ד״ר תומר, ״בשנה האחרונה הוכחנו שניתן לעבוד אחרת, המעסיקים והעובדים התאימו את עצמם למציאות המשתנה, אך רק חופשות התלמידים נשארו כפי שהיו עשרות שנים. בעוד 48 שעות תלמידי ישראל ייצאו לחופש של  3 חודשים, כמעט ברציפות. משך החופשה לא הגיוני  ותוקע את המשק, מונע מהורים רבים לעבוד ומקשה עלינו את היציאה מהמשבר הכלכלי. הגיע הזמן להזיז את החופש הגדול כך שיתקיים באוגוסט ובתשרי״.

 

לפי סקר שערכה ההתאחדות, 76% מההורים תומכים בהזזת החופש הגדול. בנוסף, 75% מההורים מעידים שהמצב הנוכחי משפיע לרעה על תפקודם בעבודה. עוד עולה מהסקר כי ההוצאה השנתית הממוצעת למשפחה על מסגרות חלופיות לילדים בחופש הגדול עומדת על 7,000 שקל. ד״ר תומר ציין בדבריו כי מנתוני האוצר עולה שהתועלת למשק תהיה גדולה בהרבה מהעלות.

 

נשיא ההתאחדות התייחס בוועדה גם להפסקה החל״ת ואמר כי ״החל״ת היה כמו מורסה בעור. ההחלטה להפסיקו היא ההחלטה הכי נכונה שניתן היה לקבל. המחסור בעובדים גורם לשחיקת העובדים הקיימים. מגייסי כוח האדם מתחילים כבר להרגיש את השינוי. יש יותר מ-136 אלף משרות פנויות שחייבים לאייש״.

 

עוד ציין נשיא ההתאחדות כי ״בעשור האחרון חלק מהצעדים שמשרדי האוצר לדורותיהם עשו היה לדכא את התעשייה. כשאני מדבר עם תעשיינים, הם לא בטוחים שיש אופק לייצר בישראל. לאנשים יש כסף להשקיע, אבל הם לא רואים את המדינה מאחוריהם. אם המדינה תיתן תקווה לתעשיינים ותראה שהיא מורידה רגולציה ומעודדת רכש מקומי, אנחנו נראה את ההשקעות טסות למעלה. כמות התעשיינים שפתחו קו ייצור בחו״ל היא מדאיגה. כשתעשיין פותח את הקו הראשון שלו בחו״ל, הוא לרוב פותח אחריו עוד ועוד קווים בחו״ל במקום בישראל״.

 

בוועדה הציע רון תומר להחליף את הפטור ממע״מ על הזמנות בהיקף של פחות מ-75$ באינטרנט, בפטור ממע״מ על חשמל. הוא הוסיף כי ״מדובר בצעד חברתי שישפיע על אוכלוסיות רחבות בהרבה״. עוד אמר כי ״האתגר המרכזי הוא החזרת המשק כולו לצמיחה ויצירת מקומות עבודה איכותיים. ענפי התעשייה ההייטק והחקלאות הינם מחוללי הצמיחה המרכזיים שיובילו את המשק לצמיחה ולשיקום שוק התעסוקה והעלאת הפריון. נשיאות המעסיקים והעסקים תהיה שותפה לכל מהלך שיביא לצמיחה במשק״.