ביקור מוצלח למשלחת ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ברומניה

במהלך הביקור קיימו חברי המשלחת סמינר בהשתתפות בכירים מקומיים בהם מנהל נמל קונסטנצה, מנהלת המכס המקומי והתקיימו פגישות עם כ-20 חברות שילוח מקומיות


00:00 ,19.03.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך הביקור קיימו חברי המשלחת סמינר בהשתתפות בכירים מקומיים בהם מנהל נמל קונסטנצה, מנהלת המכס המקומי והתקיימו פגישות עם כ-20 חברות שילוח מקומיות
 
בין התאריכים 12-15 במרץ ביקרה ברומניה‏ משלחת מטעם ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים אשר כללה מספר חברות שילוח בינלאומיות מישראל
 
בראש המשלחת עמד מר שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, ולביקור בנמל קונסטנצה הצטרף גם מר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. כמו כן הצטרף למשלחת סמנכ"ל השיווק של נמל חיפה, מר דוד לאסקי.
 
לדברי מר שלמה שרון, המשלחת הנה צעד ראשון במהלך כולל אשר בסיומו יתאפשר שינוע סחורות מישראל לאירופה דרך נמל קונסטנצה, בעלויות נמוכות בהשוואה לנמלי דרום אירופה.
 
שרון הדגיש כי עם הצטרפות רומניה לאיחוד האירופי בתחילת 2007, יהפוך נמל קונסטנצה לשער הימי המזרחי ביותר באיחוד האירופאי. העובדה כי לנמל רשת רכבות מסועפת וגישה נוחה לנהר הדנובה תאפשר הובלה זולה ומהירה של סחורות ישראליות וסחורות טרנזיט לדרום ומזרח אירופה.
 
המשלחת הגיעה לביקור מתוכנן בנמל קונסטנצה שם התקיים סמינר בהשתתפות מנהל הנמל, מירקה מריוס בניאס (Mircea Marius Banias), מנהלת המכס המקומי, פלורנטינה לואני (Florentina Ioanei) והתקיימו פגישות מוצלחות עם כ-20 חברות שילוח מקומיות. כמו כן, הנהלת הנמל ערכה עבור חברי המשלחת סיור ימי מיוחד בנמל.
 
בבוקרשט נערך סמינר נוסף בהשתתפות שגרירת ישראל ברומניה הגב' רודיקה רדיאן-גורדון ונשיא איגוד לשכות המסחר של בוקרשט, סטפן פופה (Popa).
 
מר פופה, המוכר כידיד ותיק של גורמי הספנות הישראלית ואשר ניהל בזמנו את חברת השילוח הרומנית ROMTRANS, השיב בחיוב להזמנה מר שרון לקיים משלחת גומלין מצומצמת במחצית השנייה של השנה.
 
כמו כן השתתפו בכנס נשיא לשכת המסחר הדו-לאומית רומניה ישראל ומרסל סימון מוטסקו, נציג בכיר מטעם המכס הרומני. נציג המכס הרומני ציין כי בתחילת אפריל 2006 יושלם ויפורסם קוד המכס החדש (המתוקן) שיכנס לתוקף בתחילת יוני 2006.
 
במסגרת הכנס בבוקרשט התקיימו פגישות נוספות עם כ- 12 חברות שילוח בינלאומיות הפועלות ברומניה.

בצעד יוצא דופן הוזמנה המשלחת לפגישה עם סגן שר התחבורה הרומני (Alexandros Galiatatos) שבה הוצגו לחברי המשלחת תוכניותיה ארוכות הטווח של ממשלת רומניה להשתלב במערכת צירי התנועה המרכזיים של אירופה.