לשכת המסחר חיפה והצפון נאבקת על קיום מחסני ערובה בחיפה

עקב הפחתת המכסים ומסי הקנייה, פחתה הכדאיות הכלכלית של החזקת מחסני ערובה בגודל 5,000 ורשות המסים מתנגדת לפתיחת מחסנים רשויים בגודל 1,000 מ"ר. עודד פלר: על רשות המסים לגלות גמישות


00:00 ,02.10.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

עקב הפחתת המכסים ומסי הקנייה, פחתה הכדאיות הכלכלית של החזקת מחסני ערובה בגודל 5,000 ורשות המסים מתנגדת לפתיחת מחסנים רשויים בגודל 1,000 מ"ר. עודד פלר: על רשות המסים לגלות גמישות
 
בלשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון דוחים את עמדת רשות המסים, לפיה אין לשנות את תקנות המכס הקובעות כי הגודל המינימלי של מחסן ערובה יהיה 5,000 מ"ר, ואין לאפשר להקים בחיפה מחסני ערובה על שטח של 1,000 מ"ר.
 
עקב הפחתת המכסים ומסי הקנייה, פחתה הכדאיות הכלכלית של החזקת מחסני ערובה בגודל הנדרש, וחיפה נשארה כתוצאה מכך בלי מחסני ערובה.
 
מנהל רשות המסים, יהודה נסרדישי, טוען כי מחסני ערובה שגודלם לפחות 5,000 מ"ר מבטיחים את החוסן הכלכלי של בעל המחסן ומאפשרים לרכז את מקומות האחסון של הסחורות, דבר המקל על פיקוח המכס. לפיכך יצטרכו היבואנים מחיפה והצפון להשתמש במחסנים הנמצאים היום בגוש דן ובעיקר באשדוד.
 
אולם בלכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון אומרים כי לא ייתכן שליד נמל חיפה, שהנו הנמל המרכזי בתחום המכולות במדינה ומשרת את הצפון כולו, לא יהיה מחסן רשוי המותאם לסחורות המובלות במכולות.
 
"לצערנו, הפעילות הכלכלית היא בתהליך של התרכזות בין חדרה לגדרה, וכתוצאה מכך יצירתה של 'מדינת תל אביב' תוף המשך קיפוח אזורי הפריפריה. תפקידה של הממשלה הינו להילחם במגמה זו ולא לתמוך בה. האם הממשלה צריכה לעודד את כל העסקים המשתמשים בשירותי מחסן רשוי לעבור לאזור המרכז? זו התוצאה הצפויה במצב הקיים. במסגרת זו, אנו מצפים כי גם רשות המסים לא רק תגלה הבנה למצוקת הפעילות הכלכלית המסחרית באזור הצפון, אלא גם תגלה גמישות מסוימת, כדי לתמוך במטרות המדינה". כך כתב  נשיא לשכת המסחר, עודד פלר, לנסרדישי בתביעה לשנות את ההחלטה.
 
הנושא עלה גם בישיבת הנהלה לשכת המסחר השבוע. נודע כי אחת מהחברות הוותיקות בתחום מוכנה להקים בחיפה מחסן ערובה בגודל של 2,500 מ"ר אם תקנות המכס ישונו בהתאם.