משרד הבריאות: אישור סופי לייצוא קנביס רפואי

משרד הבריאות הודיע כי יחל לנפק היתרי ייצוא קנאביס לחו״ל במסגרת פיילוט שיימשך 3 חודשים עם 9 חברות. תמורת היתרי הייצוא יציעו החברות כ-60 מוצרים סך הכל. ח״כ יואב קיש: אישרנו יצוא בכסוף לאספקת מלאי והוזלת מחירי המוצרים


20:15 ,04.10.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

משרד הבריאות הודיע לפני שעה קלה על אישור סופי שיינתן כבר החל מהשבוע לחברות הקנביס להתחיל לייצא. על פי ההודעה, משרד הבריאות הודיע כי יחל לנפק היתרי ייצוא קנאביס לחו״ל במסגרת פיילוט שיימשך 3 חודשים עם 9 חברות. תמורת היתרי הייצוא יציעו החברות כ-60 מוצרים סה״כ, רובם לא פופולריים, שיימכרו בעד 140 שקל לאריזה בשוק המקומי.

 

את ההודעה פרסם סגן שר הבריאות יואב קיש, האמון מטעם הממשלה על תיקון הליקויים ברפורמת הקנאביס הרפואי. ח״כ קיש כתב בהודעה בחשבון הטוויטר שלו כך: ״למרות הקורונה לא מוותר על רפורמה בקנביס הרפואי. מוביל מהלך WIN WIN בשוק הקנביס הרפואי. אישרנו יצוא בכסוף לאספקת מלאי והוזלת מחירי המוצרים. בשורה לכלכלה יחד עם הוזלת מחיר משמעותית של יותר מ-60 מוצרים. לראשונה שינוי מגמה למחירים בשוק הקנביס הרפואי״.

 

על פי הפרסומים, בכוונת קיש לפתור את עליית מחירי הקנביס למטופלים בישראל באמצעות פיילוט שיימשך 3 חודשים, ובמהלכו חברות הקנאביס שישתתפו בפיילוט יציעו הנחה משמעותית על חלק ממוצריהן בישראל תמורת היתר ייצוא. עם זאת, משרד הבריאות לא דורש מהחברות לספק סטנדרט מינימום כלשהו של כמות, מינון או איכות.

 

נזכיר כי בחודש מרץ האחרון משרד הכלכלה והתעשייה פרסם להערות הציבור טיוטת תיקון לצו ייצוא חופשי להסדרת יצוא מוצרי קנביס רפואי מישראל. המכס ומשרדי הבריאות והחקלאות ביקשו לתקן את הוראות צו יצוא חופשי, כך שיאפשר יצוא של מוצרי קנאביס רפואי בלבד, ברישיון יצוא מהרשות המוסמכת, היחידה לקנאביס רפואי במשרד הבריאות (יק״ר). הצו החדש בניסוחו הסופי מתיר ליצוא שתילי קנביס, זרעים, תפרחות, שמנים ומיצויים, מוצרים ארוזים במנות מדודות למכירה קמעונאית - כמו טבליות או תפרחות מגולגלות לעישון - וכן מדבקות ופדים שבהם קנאביס, מחסניות למשאפים, פתילות, משחות וקרמים, ומוצרים אחרים המכילים קנאביס.