גוגל: עלייה של 500% בשירות משלוחי הרחפנים

חברת הרחפנים של גוגל, Wing, מדווחת כי השימוש בשירות זה עלה זה ב-500% בין פברואר לאפריל, כולל באוסטרליה, שם הושק השירות לראשונה ב-2019


12:33 ,31.05.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

עלייה משמעותית בשימוש בשירות משלוחי הרחפנים Wing נרשמה במהלך מגיפת הקורונה העולמית. חברת Wing היא חברה-בת של אלפאבית, חברת האם של גוגל.

 

עם הימשכותו של משבר הקורונה, עלה השימוש בשירות זה ב-500% בין פברואר לאפריל, כולל באוסטרליה, שם הושק השירות לראשונה ב-2019. ״ראינו הכפלה של מספר המשלוחים מפברואר למרץ ואז ממרץ לאפריל, כולל אלפי משלוחים באוסטרליה באותה תקופה״, מסרה דוברת Wing, מריה קטנזריטי.

 

שירותי המשלוחים של החברה פועלים באוסטרליה, וירג׳יניה בארה״ב והלסינקי בפינלנד. שיעור ההרשמה החודשית לשירות עלה בכ-350% מחודש לחודש ברחבי העולם. הלקוחות הם קמעונאים, ורוב המוצרים הנשלחים באמצעות רחפני Wing כוללים קפה, לחם טרי, מוצרי מכולת, סושי ועוד.

 

לרחפנים אלה מוטת כנפים של 1 מטר, משקלם כ-4.8 ק״ג והם מסוגלים לשאת חבילות של כ-1.5 ק״ג. הם יכולים להגיע למהירות עד 113 קמ״ש וזמן המשלוח המהיר ביותר עד היום היה 2 דקות ו-47 שניות.

 

משלוחי חברת Wing מתבצעים דרך אפליקציית החברה. עם ביצוע ההזמנה, רחפן אוסף את החבילה במתקן המשלוחים וטס ליעדו בהתאם לגובה הטיסה שלו. ברגע שהוא מגיע ליעדו, הרחפן מאט, דואה ויורד לגובה של 7 מטר מעל הקרקע. הוא מנמיך את החבילה לקרקע באמצעות כבל ומשחרר אותה במיקום שנבחר. עם סיום המשימה הרחפן שב לגובה השיוט שלו וחוזר לאתר הבית של חברת Wing. נציין כי פעילותם של הרחפנים מוגבלת כעת בהיקפן הגיאוגרפי, וזאת בשל סיבות רגולטוריות.