סקוטלנד: ניסוי להעברת בדיקות קורונה באמצעות רחפן

מפעילת הרחפנים ומפתחת תשתיות לרכבים אוטונמיים הבריטית Skyports תשתף פעולה בפיילוט עם חברת Thales בניסוי שייארך שבועיים. המטרה היא לחתוך את זמן השינוע של בדיקות משש שעות לכ-15 דקות בלבד


11:07 ,07.06.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

ניסוי במשלוחי רחפן התומך בתגובה למגיפת הקורונה יתקיים בקרוב בסקוטלנד. המטרה היא להדגים את ההיתכנות של משלוחים באמצעות רחפן של ערכות בדיקות לקורונה ומטען רפואי דחוף אחר ממתקנים רפואיים מרוחקים.

 

מפעילת הרחפנים ומפתחת תשתיות לרכבים אוטונמיים הבריטית Skyports תשתף פעולה בפיילוט עם חברת Thales בניסוי שייארך שבועיים. חברת Skyports תבצע את הניסוי בעזרת רחפן של Wingcopter הגרמנית. תכנון טיסות הניסוי יתבצע על ידי Soarizon פלטפורמת ניהול מבצעי הרחפן של ת׳אלס.

 

הטיסות הלוך וחזור יתבצעו בין בית חולים באובן (Oban) שבסקוטלנד לבין בית חולים אחר שממוקם על האי מאל (Mull) במרחק 16 ק״מ משם.

 

כיום, הובלת ערכות הבדיקות והדגימות בין בתי החולים הללו לוקחת עד שש שעות באמצעות שילוב של תחבורה יבשתית ומעבורת. מתכנני הניסוי צופים כי השימוש במשלוחי הרחפן יקצץ את זמן האספקה לכ-15 דקות בלבד.

 

לדברי דנקן ווקר, מנכ״ל Skyports, הניסוי ״מספק תגובה חשובה בטווח הקצר למגיפה העכשווית ומניח את היסודות למשלוחי רחפן קבועים ברחבי רשת של מתקנים רפואיים ברחבי המדינה״.