איקאה משקיעה באוטומציה בחנויות הפיזיות

איקאה שינעה יותר ממחצית ההזמנות שלה דרך החנויות הפיזיות שלה ולא דרך מרכזי הפצה ללקוחות בשנת 2021. החברה מתכננת להשיק 80 פרויקטים לשם שיפור יכולות הטיפול באמצעות אוטומציה, רחפנים ורובוטים


09:20 ,09.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

איקאה שינעה יותר ממחצית ההזמנות שלה דרך החנויות הפיזיות שלה ולא דרך מרכזי הפצה ללקוחות בשנת 2021, כך דיווחה החברה בפוסט בבלוג. איקאה הודיעה כי בכוונתה  להמשיך ולהשקיע בפרויקטים בתחום האוטומציה בשנת 2022 כדי לשפר את זמני ההובלה ולהפוך את האספקה לברת-קיימא יותר.

 

טולגה אונקו, מנהל תפעול קמעונאות בקבוצת איקאה, אמר כי ״בשנת 2021 ראינו עלייה גדולה בסה״כ הנפחים שטופלו, ו-51% מסך הנפח טופל בחנויות, עלייה מ-43% בשנה הקודמת״.

 

אונקו הוסיף כי החברה תפתח 30 מרכזי שירות לקוחות חדשים בפורמטים מגוונים – החל מהחנות הרגילה והמוכרת וכלה בחנויות קטנות במרכזי העיר שיספקו משלוח באותו היום. איקאה הודיעה כי בכווונתה לשפר את חוויית הלקוח באמצעות פתיחת חנויות חדשות, אפשרויות משלוח מהירות יותר וברות -קיימא כמו Click and Collect מתוך החנות בעלות של חמישית מעלות המשלוח עד לבית, ופתיחת אלפי נקודות איסוף שכונתיות ברחבי העיר.

 

על פי ההודעה, איקאה מתכננת להשיק 80 פרויקטים לשם שיפור יכולות הטיפול כמו למשל באמצעות שימוש ברובוטים, אוטומציה ורחפנים – זאת לעומת 32 פרויקטים בנושא בשנת 2021.

 

קמעונאית הרהיטים השוודית אמרה שבשנה שעברה השקיעה יותר מ-3.5 מיליארד דולר בפעילות הפיזית והמקוונת שלה.