אמזון הכפילה את שטח מרכזי ההפצה שלה תוך 18 חודשים

רוב מרכזי הפצה החדשים של אמזון ייפתחו במהלך החציון השני של 2021. כמות הנפחים שאמזון מטפלת בהם עבור משלחי צד שלישי הוכפלה בשנתיים האחרונות, והחברה הוציאה 17.6 מיליארד דולר על מרכזי ההפצה שלה


07:34 ,04.08.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בכיר בחברת אמזון אמר השבוע בשיחה עם משקיעי החברה לקראת פרסום בדוחות הכספיים של החברה לרבעון השני כי ״אמזון מתמקדת בהוספת נפח כדי להיענות לדרישה הגבוהה של הלקוחות״. על פי הדיווחים, ענקית המסחר האלקטרוני ומתחרותיה ממהרות  ליצור יותר מקום ונפח ברשתות שלהם לפני עונת השיא של החגים.

 

סמנכ״ל הכספים של אמזון, בריאן אולסבסקי, ציין כי אמזון כמעט והכפילה את גודל מרכזי ההפצה שלה ב-18 החודשים האחרונים שהסתיימו ביוני. אבל אמזון עדיין מתמודדת עם הביקושים הגדולים מאז שהחלה המגיפה, מה שהוביל להטלת מגבלות אחסון מלאי עבור מוכרי צד שלישי ופעילות קמעונאית.

 

אולסבסקי ציין כי ״אנחנו לא חושבים שאנחנו היחידים עם הבעיה הזאת, ולכן אנחנו בונים את הרשת שלנו כל כך מהר״. אולסבסקי הוסיף כי רוב מרכזי ההפצה החדשים שנבנים במהירות אמורים להיפתח לפעילות בחציון השני של 2021.

 

כל הסימנים מצביעים על מצוקת קיבולת נוספת בעונת השיא, שעוררה ההאצה בסחר האלקטרוני ברגע שמגיפת COVID-19 הגיעה לעולם. הנפחים שאמזון מטפלת בהם עבור משלחי צד שלישי הוכפלו בשנתיים האחרונות, והחברה מוציאה כסף רב כדי לעמוד בקצב: עלויות מרכזי ההפצה שלה עלו ב-28% ל-17.6 מיליארד דולר בשנה. אמזון גם מחזקת את יכולות השינוע שלה לאורך שרשרת האספקה, וגם ב״מייל האחרון״ ומוסיפה מרכזי הפצה  ותחנות משלוח לרשת שלה.

 

אפילו עם השקעות אלה, שירות המשלוחים של אמזון עדיין לא חזר לרמות שלפני המגיפה בארצות הברית, אמר אולסבסקי.

 

אמזון ממשיכה להעסיק עובדים ומאיישת את מרכזי ההפצה שלה. לחברה היו 1.3 מיליון עובדים ברבעון השני, עלייה של 52% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

 

אולבסבסקי אמר כי ״אנחנו עדים לשוק עבודה תחרותי מאוד, ושוק זה הינו ללא ספק התורם הגדול ביותר ללחצים האינפלציוניים שאנו רואים בעסק״.