דואר ישראל: גידול של 15.2% בהכנסות הסחר המקוון ברבעון הראשון

סך ההכנסות של החברה ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-460 מיליון שקל, בדומה לרבעון מקביל אשתקד, וזאת למרות המשך הירידה בדואר המסורתי. הרווח הנקי הסתכם ברבעון בכ-5.4 מיליון שקל


11:45 ,30.05.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

דירקטוריון חברת דואר ישראל אישר היום (ה׳) את הדוחות הכספיים של החברה לרבעון הראשון של 2019. סך ההכנסות של החברה ברבעון הראשון של 2019 הסתכם בכ-460 מיליון שקל, בדומה לרבעון מקביל אשתקד, וזאת למרות המשך הירידה בדואר המסורתי. היציבות במחזור המכירות נובעת ברובה מהמשך צמיחה בתחום הסחר המקוון, אשר גדל ב-15.2% בהכנסות מול רבעון מקביל.

 

גם ברבעון הראשון של 2019 נמשכה הירידה בהכנסות מדואר כמותי, בעקבות המעבר לשירותים דיגיטליים ולחשבוניות במייל, אך מנועי הצמיחה ובעיקר תחום הסחר, הצליחו לצמצם את הירידה בהכנסות. בבנק הדואר חלה עלייה בהכנסות בעיקר ממכירת כרטיסים נטענים ומפעילות במטבע חוץ. ההכנסות ממכירת נכסים הסתכמו ברבעון הראשון של 2019 בכ-5.4 מיליון שקל, לעומת  36 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

אנחנו נערכים לאיחוד המערך  התפעולי של החברה, כאשר בימים אלו עובר מערך מיון המכתבים הארצי לפעול במודיעין לצד מערך מיון החבילות הארצי

דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל 

 

ברבעון הראשון של השנה הודיעה החברה על שיתוף פעולה עם רשת סופר-פארם למסירת חבילות בכ-20 מסניפי הרשת.  באפריל 2019 הודיעה רשות החברות, כי תחל בפרסום המכרז להפרטת 20% מחברת דואר ישראל במהלך הרבעון השני והשלישי של השנה והחברה נערכת לכך. באפריל 2019 חתמה חברת דואר ישראל על הסכם למכירת בניין הדואר המרכזי בתל אביב, וההכנסות ממכירתו יועברו לחברה ברבעון השני של 2019.

 

ברבעון הראשון של השנה עברה החברה שינוי ארגוני ותפעולי, לרבות איחוד מטות, ומעבר ממבנה גיאוגרפי למבנה עסקי, שמטרתו המשך ייעול פעילות החברה, תוך חיסכון עתידי בהוצאות ודגש על שיפור השירות ללקוחות. תחומי פעילות החברה שהוגדרו כמנועי צמיחה אסטרטגיים הם פעילות הסחר והשליחים, בנק הדואר ועולם הקמעונאות והסניפים.

 

גם ברבעון הראשון של השנה המשיכה החברה במדיניות ההשקעה בנכסים קבועים, כאשר סך ההשקעות של החברה הסתכם ברבעון בכ-17.5 מיליון שקל, מול כ-18.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. עיקר ההשקעות ברבעון הראשון של 2019 היה המשך השקעה בציוד, בקריה הדוארית במודיעין ומסופונים לדוורים וכן במערכות מחשוב נוספות, לצורך שיפור השירות וכחלק מהערכות החברה להמשך הגידול בסחר המקוון.

 

הרווח הנקי ברבעון עמד על כ-5.4 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-29.7 מיליון שקל בתקופה מקבילה אשתקד. הירידה ברווח הנקי מול רבעון מקביל אשתקד נובעת ממכירת נכס בתל אביב בהיקף של 36 מליון שקל, שהכנסותיו השפיעו על המדדים הפיננסיים המרכזיים ברבעון הראשון של 2018.

 

ה-EBITDA ברבעון ללא הכנסות ממכירת נכסים עמד על כ- 32.9 מיליון שקל (כ-7.2% מההכנסות), לעומת כ-35.9 מיליון שקל (כ-7.8% מההכנסות) בתקופה המקבילה.

 

חזי צאיג, יו״ר דירקטוריון דואר ישראל: ״התוצאות העסקיות ברבעון הנוכחי הביאו לידי ביטוי את מיקוד החברה במנועי הצמיחה שהוגדרו, עם דגש על תחום הסחר המקוון והבלדרות. דירקטוריון החברה וההנהלה מנתבים את עיקר ההשקעות והמאמצים של דואר ישראל לטובת שיפור השירות, תוך המשך  השקעות בתחום הסחר המקוון, לצד ביצוע פעולות לצמצום הירידה בהכנסות מתחום המכתבים. אנו נערכים לקראת תהליך הפרטת החברה, אשר תאפשר את המשך מימוש האסטרטגיה העסקית של דואר ישראל גם בשנים הקרובות. אנו נמשיך להשקיע בשיפור השירות ובהטמעת טכנולוגיות חדשות, שיצעידו את דואר ישראל כחברת הלוגיסטיקה והשירותים המובילה בתחומה״.

 

דני גולדשטיין, מנכ״ל דואר ישראל: ״ברבעון הראשון של 2019 ביצענו מעבר למבנה ארגוני עסקי חדש, שיאפשר לנו להתאים את החברה לאתגרי העתיד, לרבות להמשך הגידול בפעילות הסחר המקוון ולצמיחה בפעילות בנק הדואר. גם ברבעון הראשון התמקדה החברה בהמשך שיפור השירות, לצד התייעלות תפעולית והרחבת כמות מרכזי מסירת החבילות ברחבי הארץ. נכון לסוף רבעון ראשון 2019 מנתה החברה כ-1,300 נקודות מסירת דואר וחבילות, מתוכן כ-580 מרכזים בשיתוף עסקים קטנים ורשתות. מהלך זה מאפשר הורדת זמני המתנה בסניפי החברה ומתן שירות טוב יותר ללקוחות חברת הדואר. אנו נערכים לאיחוד המערך  התפעולי של החברה, כאשר בימים אלו עובר מערך מיון המכתבים הארצי לפעול במודיעין לצד מערך מיון החבילות הארצי, מה שיגרום לחיסכון של עשרות אלפי מטרים בשטחי נדל״ן תוך ייעול ושיפור השירות״.