דואר ישראל: ההפסד בחציון צומצם לכ-64 מיליון שקל

חברת דואר ישראל מסכמת את תוצאות המחצית הראשונה של 2021 ומדווחת כי הכנסות החברה בחציון צמחו ב-11% ל-827 מיליון שקל. ההפסד צומצם לכ-64 מיליון שקל, מול הפסד של כ-163 מיליון שקל בחציון מקביל. חזי צאיג, יו״ר דואר ישראל: ממשיכים במרץ בהליך ההפרטה


13:14 ,01.09.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת דואר ישראל מסכמת את תוצאותיה הכספיות לחציון הראשון של 2020, לאחר אישור דירקטוריון החברה: הכנסות הדואר בחציון הראשון של השנה צמחו ב-11% והסתכמו ב-827 מיליון שקל, מול כ-744 מיליון בחציון מקביל אשתקד. עיקר ההכנסות נובע מהתאוששות מגזר הסחר בחציון, וחזרה להזמנות בדומה לתקופה שלפני הקורונה, בעוד שהדואר המסורתי המשיך לרדת ובנק הדואר נותר יציב. סך ההכנסות של החברה ברבעון השני של  צמח ב-17% מול רבעון מקביל והסתכם בכ-398 מיליון שקל, מול 339 מיליון שקל ברבעון מקביל אשתקד.

 

בחציון הראשון של 2021 חלה התאוששות בהזמנות מחו״ל, עם גידול של 32% בהזמנות מול חציון מקביל אשתקד, כאשר  מינואר-יוני 2021 הוזמנו 25.2 מיליון חבילות, מול כ-19.1 מיליון בחציון מקביל אשתקד.  משקל החבילות צמח ב-55%  מול חציון מקביל, ועמד על יותר מ-9,000 טון, מול 5,800 טון בחציון ראשון בשנה קודמת.

 

בחציון נמשכה ירידה בהכנסות מדואר וקמעונאות, בהיקף קל של כ-5%, בעקבות המשך המעבר לכלים דיגיטליים בתקופת הקורונה, המשך ירידה במשלוח מכתבים, וירידה בביצוע תקבולים ותשלומים בסניפי הדואר.

 

חזי צאיג, יו״ר דירקטוריון דואר ישראל: ״אחד האתגרים העצומים שעומדים בפנינו, הוא השירות האוניברסלי המחייב מתן שירות בפריסה ארצית במאות סניפים שרבים מהם אינם כלכליים, וחלוקת דואר ומכתבים יומיומית בכל הארץ. מדובר בשירות שאינו כלכלי ומחייב סבסוד של המדינה, שאינו ניתן כיום לדואר, כפי שמקבלות חברות דואר אחרות בעולם וכן גופי תשתיות בישראל. השירות האוניברסלי כרוך בהוצאה אדירה ופוגע לאורך שנים ברווחיות הדואר ומייצר הפסד של כ-150 מיליון שקל מדי שנה, כאשר לולא חובת השירות האוניברסלי היה הדואר חוזר בחציון הראשון של השנה לרווח, למרות אתגרי הקורונה״.

 

״אנו נמצאים כשנה וחצי בתוך הקורונה, ובדומה לכלל ענפי הלוגיסטיקה חשים במשמעויות הכבדות בכל פעילות החברה: יבוא, יצוא, שליחים, בנק הדואר, פריסה קמעונאית כן ובתחומי השינוע וההטסות, אשר נפגעו משמעותית מאז תחילת הקורונה. למרות אתגרי הקורונה, אנו ממשיכים במרץ בהליך הפרטת דואר ישראל ומכירת 20% למשקיע, מתוך הבנה שזו הדרך המרכזית להצמחת החברה למען עובדיה ולקוחותיה. בשבועות האחרונים נפגשנו עם מספר קבוצות משקיעים מובילות במשק, שהביעו עניין רב בדואר ובהפיכתו לשחקן מרכזי בתחומי הסחר, הפיננסיים והקמעונאות בשנים הבאות. אנו מאמינים שהכנסת משקיע תסיע בהצמחת החברה בשנים הקרובות ותתעל את עוצמתה של החברה בתחומי הסחר בשילוב פריסת הסניפים הרחבה, לחברה מצליחה שתעניק שירות מצוין לאזרח״.

 

דני גולדשטיין מנכ״ל דואר ישראל: ״שנת 2021 היא שנה בסימן שיפור השירות בדואר ישראל, ולמרות אתגרי הקורונה והפגיעה העסקית, החברה המשיכה להתייעל, צמצמה את ההפסדים בחציון והמשיכה לפתח תשתיות לצורך צמיחה עתידית בתחומי הסחר והבנקאות. מהלך חובת זימון תור מראש שהחל בינואר השנה הוריד משמעותית את זמני ההמתנה בסניפים, ואיפשר לנו להיערך נכון יותר להגעת הלקוחות ולווסת עומסים. בחציון הראשון החברה המשיכה להעמיק את קשריה עם שחקני האי קומרס הגדולים והמובילים בעולם, כאשר אתר SHEIN הסיני בחר לעבוד לראשונה עם החברה ודרכו מגיעות כיום לישראל  מאות אלפי חבילות מדי חודש. בנוסף החברה הטמיעה בחציון מכונת מיון אוטומטית המאפשרת מיון של עד כ-6,000 חבילות בשעה ומצמצמת משמעותית כח אדם ומעלה תפוקות עבודה. החברה ממשיכה לפעול ליצירת תזרים מזומנים חיובי באמצעות ניהול תזרים מוקפד והמשך מהלכי התייעלות״.