חברת FedEx השיקה רובוט להפצת משלוחי ״המייל האחרון״

ענקית המשלוחים FedEx הודיעה כי תשיק רובוט משלוחים אוטונומי שישמש למשלוחי אקספרס במסגרת הפצת ״המייל האחרון״. ה-SameDay Bot יכול להגיע למהירויות של עד 16 קמ״ש והוא יכול לשאת חבילות במשקל של עד 45 ק״ג


12:32 ,03.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת FedEx הציגה ביום רביעי האחרון את ה-SameDay Bot מתקן אוטונומי למסירת משלוחים המיועד לסייע לקמעונאים להפיץ את משלוחי ה״מייל האחרון״ ללקוחותיהם. הודות לשימוש ברובוט האוטונומי קמעונאים יוכלו לקבל הזמנות מלקוחות הנמצאים בקרבת מקום ולשלוח את הזמנותיהם לבתיהם בעזרת הרובוט עוד באותו היום.

 

חברת FedEx הודיעה כי בכוונתה לשתף פעולה עם קמעונאים כגון AutoZone, Lowe’s, פיצה האט, טארגט, Walgreens ווולמרט על מנת לסייע להם עם דרישות המשלוח שלהם. על פי נתונים שמסרה החברה, בממוצע, למעלה מ-60% מהלקוחות של חברות נמצאים במרחק של פחות מ-5 קילומטרים ממיקום החנות בה הם מבצעים את רכישותיהם – מספר המצביע על ההזדמנות הטמונה במשלוח מקומי מהיר ויעיל על פי דרישה.

 

הרובוט האוטונומי של פדאקס מפותח בשת״פ של DEKA ועם מייסד החברה דין קיימן, הזכור כממציא הסאגווי.

 

הרובוט מתוכנן לנוע על מדרכות ובצדי הכבישים על מנת למסור משלוחים בגדלים קטנים ללקוחות הסופיים בבתים או בעסקים. הרובוט משתמש בטכנולוגיות המשמשות מכוניות אוטונומיות, וניתן למצוא בו מצלמות רבות, רדאר לייזר מסוג LiDAR מחשב, מערכות לימוד מכונה ומערכת ראייה ממוחשבת המזהה מכשולים ומסוגלת לעקוף אותם בבטחה. טכנולוגיה נוספת מאפשרת לרובוט לנווט על פני משטחים חשופים, מדרכות ואפילו מדרגות לטובת חוויה בלתי רגילה של משלוח מדלת לדלת. ה-SameDay Bot יכול להגיע למהירויות של עד 16 קמ״ש והוא יכול לשאת חבילות במשקל של עד 45 ק״ג. 

 

מחברת FedEx נמסר כי היא מתכוונת לבחון את פעילות הרובוט בשווקים נבחרים הקיץ, בהם ממפיס, טנסי.

 

בריאן פיליפס, מנכ״ל ונשיא חברת FedEx, ציין כי ״הרובוט FedEx SameDay Bot מייצג את הפרק הבא במורשת הארוכה שלנו ביצירת חדשנות ושירות יוצא מן הכלל, אשר נתמך על ידי רשת לוגיסטית שלמה, קיימת ופועלת. אנחנו נרגשים להביא את הטכנולוגיה הזאת ולתת מענה לשווקים חדשים ולתמוך בלקוחות שלנו. החברות שסיפקו לנו פידבק על הפוטנציאל של השירות החדש היו חיוניות על מנת להבטיח שאנחנו מסתכלים קדימה אל עבר העתיד של האי-קומרס״.