קבוצת DPDHL: רווח של 813 מיליון יורו בשנת 2018

הכנסות DHL בחטיבת האי-קומרס עלו ב-6.9% ובתיאום השפעות שליליות עקב המרות מטבע אף עלו ל-12%. פרנק אפל, מנכ״ל הקבוצה: יוצרים את התנאים להשגת היעד של 2020 ולהמשיך לצמוח


14:48 ,10.03.2019 מאת: מערכת פורט2פורט

הצמיחה בשווקי המסחר האלקטרוני והצמיחה המתמשכת בסחר הבינלאומי הובילה לעלייה של 1.8% בהכנסות קבוצת DPDHL (דויטשה פוסט DHL) שעמדו על 61.1 מיליארד יורו במה שכונה על ידה ״שנה מאתגרת״, או עלייה של 6% לאחר התאמת השפעות המטבע ושינויים בפרוטפוליו של החברה. הרווח הנקי המאוחד לאחר ניכוי ריביות ירד ב-2.9% ועמד על 813 מיליון יורו.

 

ענקית הלוגיסטיקה הגרמנית דיווחה כי כל ארבע החטיבות - דואר, אקספרס, שילוח ושרשרת אספקה - ​​תרמו למגמה החיובית של שנת 2018, אם כי הרווח התפעולי של הקבוצה מפעילות EBIT ירד ב-15% ל-3.2 מיליארד יורו.

 

מנכ״ל DPDHL פרנק אפל אמר כי ״2018 היתה שנה מאתגרת עבור קבוצת דויטשה פוסט DHL, אשר סגרנו עם עסקה מוצלחת בחג המולד. על אף החששות הגואים מאי וודאות גיאו-פוליטית, הסחר העולמי המשיך לרשום צמיחה. הדבר התקבל בברכה על ידי כל חטיבות החברה שנהנו מהצמיחה. בעסקי הדואר והחבילות הגרמני נקטנו בצעדים להבטחת צמיחה ארוכת טווח ואנו מבינים כי הדבר עשוי להשפיע על ה-EBIT בטווח הקצר. כך אנו יוצרים את התנאים להשגת היעד של 2020 ולהמשיך לצמוח ברווחיות בשנים שלאחר מכן״.

 

החברה צופה גידול ברווח התפעולי מ-3.9 מיליארד יורו ל-4.3 מיליארד דולר בשנת 2019. כמו כן, החברה הכינה תכניות אסטרטגיות לכל ארבע החטיבות במקרה של הידרדרות כלכלית עולמית.

 

כאמור, בהודעה על תוצאותיה לשנת 2018, ציינה החברה כי ״הצמיחה נבעה מהמשך הגאות של המסחר האלקטרוני וכן צמיחה מתמשכת בסחר הבינלאומי״.

 

הכנסות DHL בחטיבת האי-קומרס עלו ב-6.9% ובתיאום השפעות שליליות עקב המרות מטבע אף עלו ל-12%.

 

החברה ציינה כי ״המגמות הדינמיות״ משקפות את מיקומה החזק של DPDHL במסחר אלקטרוני בינלאומי. הקבוצה מתכוונת להשתמש בחטיבת DHL eCommerce החדשה שלה, בראשות קן אלן, כדי לנצל טוב יותר את הפוטנציאל המוצע על ידי שוק המסחר האלקטרוני.

 

״מגמת ההכנסות וההכנסות העתידיות״ נמשכה בחטיבת אקספרס במהלך 2018. ההכנסות עלו ב-7.3% והגיעו ל-16.1 מיליארד יורו. העלייה על בסיס אורגני עמדה על 11%.

 

ההכנסות בחטיבת שרשרת האספקה ​​הסתכמו ב-13.4 מיליארד יורו בשנת 2018 לעומת 14.2 מיליארד יורו בשנת 2017. בנוסף להשפעות שליליות של שער חליפין במטבעות, הירידה בהכנסות משקפת בעיקר את מכירת חברת הבת Williams Lea Tag.