קבוצת ממ״ן תפעיל את מרכז המיון מסביב לשעון

מהקבוצה נמסר כי בשבוע הראשון של נובמבר נרשמה עלייה של 25% בביקושים למשלוחי איקומרס שמגיעים לישראל באמצעות חברות הבלדרות. לאור הצפי על הכפלת היקף הפעילות נערכים בממן להפעיל לראשונה את מרכז המיון האוטומטי 24/7


12:23 ,09.11.2020 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת ממן, המחזיקה בנתח שוק של 55% בטיפול במטען האווירי בישראל, מודיעה היום כי בשבוע הראשון של נובמבר נרשמה עלייה של 25% בביקושים למשלוחי האיקומרס שמגיעים בהטסה מהירה לישראל באמצעות חברות הבלדרות (priority/expedited shipping) וזאת בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

 

בקבוצת ממן צופים כי במהלך חודש נובמבר הקרוב בעקבות חגי הקניות אף תוכפל היקף הפעילות של משלוחי האיקומרס המהירים שמגיעים לישראל ובתוך כך הודיעה היום כי ביצעה את כל ההיערכויות הנדרשות על מנת להפעיל לראשונה את מרכז המיון האוטומטי בנתב״ג בשלוש משרות עבודה.

 

מקבוצת ממן נמסר כי כחלק מהניסיון של חברות הבלדרות וההפצה כדוגמת DHL, GCX וגעש להתחרות על כיסו של הצרכן הישראלי הם החלו להציע ללקוחותיהן שירותי משלוח מהירים תחת השמות Same day או Day After. המשמעות היא שמשלוח האיקומרס שנפרק מהמטוס מגיע לנקודה הסופית של חברת הבלדרות או ההפצה עוד באותו היום או ביום למחרת ומשם נמסר ללקוח.

 

היכולת לספק את שירות המשלוח המהיר נוצרה בעקבות פעילותו של מרכז המיון האוטומטי שהקימה קבוצת ממ״ן בשטח האווירי של נתב״ג לפני כשנה בהשקעה של למעלה מ-10 מיליון שקלים. מרכז המיון מאפשר לחברות הבלדרות וההפצה המקומיות לחסוך שלב  משמעותי בשרשרת האספקה ולהעביר את חבילות האיקומרס לנקודות ההפצה הסופיות עד 4 שעות בלבד מנחיתת המטוס בנתב״ג ולדלג על שלב השינוע של החבילות למרכז המיון שלהן, לפרוק, למיין ולהעמיס למשאיות תהליך שלקח עד היום לפחות 48 שעות מנחיתת המטוס.

 

לדברי אורון טאוסינג, מנהל מסוף המטענים של ממן, ״לאור הביקושים הערים לשירותים של מרכז המיון האוטומטי בקרב חברות הבלדרות וההפצה, אנו נערכים להפעילו לראשונה בשלוש משמרות, מה שיאפשר לאותן חברות לעמוד בלוחות הזמנים שהן התחייבו אל מול אתרי הסחר הבינלאומיים ואל מול הלקוחות״.

 

ערן לביא, סמנכ״ל התפעול האווירי ב-DHL אקספרס: ״בתקופת הקורונה היינו עדים להתגברות משמעותית בהיקפי הביקוש למשלוחים אוויריים בעיקר בתחום היבוא האישי. כחלק מהערכות להמשך מגמת הגידול, שתגיע לשיאה בחודשיים האחרונים של השנה, קיבלנו החלטה אסטרטגית לפני כחצי שנה להעביר את הטיפול ביבוא האישי למרכז המיון האוטומטי שהקימה ממן בנתב"ג. המעבר אפשר לנו לקצר ב- 35% את זמני המיון ותהליך העברת המוצרים למרכזי ההפצה ובדרך זאת להמשיך ולשמור על אותה רמת שרות ללקוחות הסופיים למרות הגידול המשמעותי בהיקפי הפעילות״.

 

יעל סיגמן, סמנכ״ל בלדרות בחברת געש: ״עד לפני שנה ביצענו את המיון המכסי של חבילות האיקומרס באופן ידני, תהליך שהיה נמשך כ-7 שעות. עם הגידול בהיקפי המשלוחים מחו״ל והרצון לשמור על זמני האספקה  שהתחייבנו אליהם אל מול חברות ההפצה, החלטנו להעביר את פעילות המיון שלנו למרכז המיון שהקימה קבוצת ממן בנתב״ג, מהלך שמאפשר לנו כיום לטפל ב-3,000 חבילות איקומרס תוך שעתיים בלבד. הזמן הרב שנחסך בתהליך המיון, מסייע לנו להתמודד עם בלת״מים וצווארי בקבוק לאורך שרשת האספקה מבלי לפגוע בזמני האספקה ללקוח״.