TNT אקספרס פועלת לקבלת מפעיל כלכלי מורשה AEO

מבקשת לקבל את התקן החדש לנושא ביטחון מכס מטעם האיחוד האירופי עבור כל פעילות המכס של חטיבת האקספרס ב-27 מדינות באיחוד האירופי


00:00 ,06.02.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מבקשת לקבל את התקן החדש לנושא ביטחון מכס מטעם האיחוד האירופי עבור כל פעילות המכס של חטיבת האקספרס ב-27 מדינות באיחוד האירופי
 
TNTאקספרס הינה חברת הבלדרות הגדולה הראשונה שמגישה בקשה לקבלת תקן מפעיל כלכלי מורשה (Authorized Economic Operator, AEO) עבור כל פעילות המכס של חטיבת האקספרס ב-27 מדינות באיחוד האירופי.
 
העבודה על פי התקן החדש תקנה לחברה מספר יתרונות: קבלת עדיפות על ידי בודקי המשלוחים במכס האירופי ותנועה מהירה יותר של טובין במעבר בין גבולות עם מדינות מצד שלישי בהן תקן ה-AEO אינו מוכר.
 
אודי כספי, מנכ"ל TNT אקספרס ישראל, ציין: "תקן ה-AEO עבור חברות האקספרס הוא כמו המסלול הירוק במכס לנוסעים השבים מחו"ל. משמעות קבלת התקן החדש היא ש-TNT ולקוחותיה ייהנו מפחות משלוחים מעוכבים, פחות גניבות ומעשי ונדליזם ותקשורת משופרת בשרשרת ההפצה."
 
מרכז המיון המרכזי האירופאי של TNT בליאז', בלגיה, נמצא בהליכי קבלת התקן מרשויות המכס הבלגיות, ובקרוב יוגשו בקשות לקבלת התקן גם בהולנד, גרמניה, אירלנד וצ'כיה. כל שאר מדינות האיחוד האירופי יצטרפו אף הן עד אמצע שנת 2008.
 
תקן ה-AEO, שנכנס לתוקף באירופה  ב-1 בינואר השנה, נועד להגביר את בקרת הגבולות, לאבטח את שרשרת האספקה הבינלאומית ולהפוך את הליכי המכס למודרניים יותר בתוך האיחוד האירופי.
 
TNT אקספרס מחזיקה, כולל בישראל, בחמישה תקנים בינלאומיים: תקן להשקעה במשאבי אנוש (Investor in People), תקן ISO 9001 למצוינות תפעולית, תקן ISO 4001 לניהול איכות הסביבה, תקן OHSAS 18001 לבטיחות במקום העבודה, ותקן SA 8000 לאחריות חברתית.