TNT Express שינעה 49 טונות מזון כסיוע לסומליה

חברת TNT Express הטיסה היום 49 טונות מזון לניירובי, קניה, כסיוע חירום כחלק מתוכנית המזון של האומות המאוחדות להזנת אלפי ילדים רעבים בסומליה השכנה


00:00 ,08.08.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

הבוקר בשעה 8 המריא, ממרכז חברת TNT בליאז' שבבלגיה, מטוס בואינג 767 כשעליו יותר מ-3,000 ארגזים של Supplementary Plumpy - מוצר מזון המיועד לילדים הסובלים מתת-תזונה.

המשלוח הבוקר הינו חלק מתוכנית המזון של האו"ם ונועד לאפשר לטפל ב-6,000 ילדים הסובלים מתת-תזונה, במשך שלושה חודשים, כחלק מיוזמתה של הסוכנות להאכיל 1.5 מילון בני אדם בסומליה.

המטוס צפוי לנחות בניירובי שבקניה היום ב-3:50 אחה"צ, ומשם יועברו משלוחי החירום לאזורי הרעב בסומליה.

נציין כי סומליה סובלת מאחד משיעורי התת-תזונה הגבוהים בעולם: ילד אחד מכל ארבעה בדרום המדינה סובל מתת תזונה חמורה ובמסגרת זו, TNT Express היא שותפת שינוע ולוגיסטיקה של תוכנית המזון העולמית מאז 2002 ותורמת את חלקה למאמץ במשלוחים אוויריים, מחסנים ומומחים לוגיסטיים.

כאמור, לאחרונה הכריז האו"ם על מצב של רעב בשני אזורים בדרום סומליה: שאבל תחתית ובאקול, בדרום המדינה. מספר האנשים הזקוקים לסיוע במזון בסומליה עומד כעת על 3.7 מיליון בני אדם - יותר משליש מאוכלוסיית המדינה. הרעב הוא תוצאה של הבצורת המתמשכת ושל העימותים המחריפים עקב מחירי המזון הגבוהים.

תוכנית המזון של או"ם מזינה 1.5 מיליון בני אדם בצפון ומרכז סומליה ובמוגדישו, שממשיכה להתמלא בפליטים הנמלטים מאזורי הרעב. ליותר משני מיליון בני אדם הזקוקים לסיוע במזון לא ניתן להגיע עקב בעיות הביטחון במדינה.

נוסיף כי המזון מסוג Supplementary Plumpy שהיה ע"ג המטוס הינו ממרח עתיר ויטמינים המבוסס על בוטנים וניתן למאכל היישר מהשקית ללא תוספת מים, שהינם משאב נדיר בסומליה מוכת הבצורת. הממרח המתוק מכיל 92 קלוריות לכל שקית של 92 גרם. המינון היומי המומלץ הוא כ-75 קלוריות לכל ק"ג של משקל גוף ליום או שקית ליום לילד שמשקלו 7 ק"ג.

נציין כי TNT Express נמנית על החברות הגדולות בעולם למשלוחי אקספרס אוויריים, והיא משנעת 4.7 מיליון חבילות, מסמכים ופריטי מטען מדי שבוע ליותר מ-200 מדינות.